הוארך ב-5 שנים הפטור מהיטל השבחה לפנלים סולריים על גגות מבנים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את בקשת ח"כ מיקי חיימוביץ’ (כחול לבן) והיו"ר, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), להוסיף תיקון לחוק  מקורות אנרגיה, שיאריך ב-5 שנים את הפטור מהיטל השבחה למערכות סולריות על גגות מבנים. הוועדה החליטה, בשלב זה, לא לאשר פטור למתקנים סולריים צפים בבריכות דגים ומאגרי מים.

על פי מרגי, המצב הפוליטי הנוכחי, בו ועדת השרים לענייני חקיקה כמעט ולא מתכנסת, לא ניתן היה לקדם חקיקה ממשלתית שתחליף את החוק במסגרתו הוענק הפטור עד כה, שיפוג בסוף השנה. על כן, נאלצה הוועדה לטפל בעניין באמצעות תיקון עקיף לחוק מקורות אנרגיה.

לפני כשבועיים אישרה הוועדה, לקריאה שנייה ושלישית, תיקון לחוק מקורות אנרגיה שמטרתו הייתה להקל על ייבוא מכשירי חשמל חסכוניים. כעת התקבלה בקשת ח"כ חיימוביץ’ לדון מחדש בהצעה, ולבצע באמצעותה גם תיקון עקיף לחוק ההסדרים לשנים 2018-2017, על מנת להאריך את הפטור.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ח"כ מיקי חיימוביץ’ אמרה כי הפטור, שניתן ב-2016, איפשר להזניק את ייצור החשמל הסולרי בישראל. לדבריה, אם הארכתו לא תאושר הדבר יקשה על הממשלה לעמוד ביעד שקבעה לייצור 30% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת עד 2030.

לדבריה, "בכל החלטה צריך לזכור שאנחנו כבר נמצאים בתוך משבר האקלים שהשפעותיו ילכו ויחריפו עם הזמן, ולזה לא יהיה חיסון. כדי להגן על עתידנו עלינו לפעול עכשיו. אני שמחה שוב הוכחנו שאפשר להגיע להסכמות חוצות מפלגות בנושאי הגנת הסביבה והבריאות". ​

חיימוביץ’ הביעה חשש שהטיפול בפטור למתקנים מעל בריכות דגים ומאגרי מים לא יסתיים, וקראה לאשר זאת במסגרת התיקון. מנגד, נציג משרד הפנים, יהודה זמרת, אמר כי החלטת הממשלה קבעה כי על שר הפנים לבחון את הנושא. הוא הוסיף כי כעת מבקשים להקדים את החקיקה עוד לפני הבחינה, ואמר כי לכך המשרד מתנגד.

חיימוביץ’ אמרה בתגובה כי היא מעדיפה לאשר את הפטור למתקנים המותקנים על גגות מאשר לא לאשר כלום. ח"כ מרגי אמר כי שר הפנים הודיע לו שבכוונתו לאשר את הפטור לבריכות דגים ומאגרי מים במסגרת חוק התכנון והבנייה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website