הוארך מעצר הבעל התוקף מקריית יובל: “חשד סביר לניסיון רצח”

מעצרו של הגבר החשוד בכך שניסה לרצוח אתמול (שלישי) את אשתו בשכונת קריית היובל בירושלים, הוארך היום בשבעה ימים בבית המשפט. בדיון הארכת מעצרו, התגלו פרטים חדשים רבים אודות האירוע הקשה, בו נדקרה תושבת השכונה באופן קשה בדירתם המשותפת של הזוג, והובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מפצעי דקירה רבים בפלג גופה העליון.

דיון הארכת המעצר התקיים היום בפני השופט אלעזר ביאלין בבית המשפט השלום בירושלים. עוד בשעות הבוקר, הודיעה המשטרה כי היא חוקרת את האירוע כניסיון רצח, ולא כתקיפה בלבד.

עו"ד דוד הלוי, המייצג את החשוד, ביקש בתחילת הדיון לאסור לפרסום את שמו, תמונתו, ופרטיו המזהים של החשוד, שכן לטענתו מדובר באדם הסובל ממחלת נפש, ואף היה מטופל בתחנה לבריאות הנפש בקרית יובל. עוד טען עו"ד הלוי כי פרסום שמו של החשוד "יפגע בבני משפחתו", ואף ציין כי בנם של בן הזוג היה עד לנסיון הרצח. עו"ד הלוי ביקש גם להעביר את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית, גם בתנאים של אשפוז.

נציג המשטרה בדיון, רס"ב שלומי בן דור, התנגד לבקשה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, ואמר: "האינטרס הציבורי באופן מובהק גובר על האינטרס של האדם שעומד מולנו. מדובר באירוע קשה שבו המשיב על פי חומר הראיות ניסה לרצוח את אשתו, פגע בה פגיעות קשות בגופה, בפלג גופה העליון, ומיד אציג תמונות לא קלות". עוד ציין נציג המשטרה כי החשוד הודה בחקירתו בניסיון הרצח המיוחס לו.

בנוסף, טען נציג המשטרה כי לא קיימות הוכחות לעובדה כי החשוד סובל ממחלת נפש. לדבריו, לא בידי עו"ד הלוי ולא בידי המדינה "אין שום חומר התומך בכך שלבן האדם הזה יש מחלת נפש כזאת או אחרת". עוד אמר: "אין לנו שום אינדיקציה בתיק על מחלת נפש, מכל העדויות שגבינו".

השופט ביאלין אישר את איסור פרסום שמו ופרטיו של החשוד, אך הורה לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות כך שיתר פרטי התיק יהיו פתוחים לציבור.

נציג המשטרה חשף בדיון כי בנם של בני הזוג הוא מי שהתקשר למשטרה לאחר שאביו דקר את אימו, אתמול בשעות הצהריים. בעקבות השיחה, הגיעו לדירת המשפחה כוחות משטרה ומד"א, אז מד"א העניקו לאישה טיפול מייצב ראשוני, ופינו אותה לבית החולים כשהיא סובלת ממספר דקירות במקומות שונים בגופה. לאחר שדקר את אשתו, נמלט החשוד מהדירה, והשאיר את האישה שוטטת דם על הרצפה. עוד עדכן נציג המשטרה כי האישה נמצאת עדיין בבית החולים, שם מצבה ממשיך להיות קשה.

אמש, הסגיר עצמו החשוד לידי המשטרה. לאחר שנלקח למעצר, ועוד לפני שנחקר, אמר ליומנאית בתחנת המשטרה כי דקר את אשתו. בהמשך, במהלך חקירתו, הודה בפירוט בכך שתקף את אשתו. לדברי נציג המשטרה בדיון, החשוד "הודה כי בעקבות מתח בינו ובין האישה, ובעקבות אמירות כאלה ואחרות שספג ממנה בזמן האחרון, לקח סיר, הכה בו בעוצמה רבה בראשה של הקורבן, פצע אותה בראשה בצורה לא פשוטה, ולאחר מכן נטל סכין מטבח ודקר את האישה מספר דקירות במספר מקומות בגוף, בעיקר בפלג גופה העליון".

בהמשך, ציין נציג המשטרה כי המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של החשוד בתשעה ימים, כאשר בין היתר אחת מסיבות הבקשה הינן הסכנה כי החשוד ימלט בטרם תוכל המשטרה לסיים את פעולות החקירה שלה. לדבריו, "אני טוען לעילת הימלטות לאור אופי העבירה המיוחסת והעונש הצפוי למשיב אם יורשע בהמשך".

עוד טען נציג המשטרה כי ניסיון הרצח היה מתוכנן, ולא אירוע ספונטני. לאחר שטען בדיון עו"ד הלוי "התמונה שמצטיירת היא לא של אירוע מתוכנן אלא מתפרץ, על רקע ויכוח", סתר נציג המשטרה טענה זו, ואמר: "לא. יש לנו אינדיקציה שהיה תכנון. לכן עבירת ניסיון הרצח שרירה וקיימת". עוד אמר: "השאלה הזו מאוד חשובה אם היה או לא היה אירוע מקדים ותכנון, לשיטתנו בשלב הזה יש תכנון".

מדובר בבני זוג הנשואים 40 שנים. בשנת 2018 נפתח נגד החשוד תיק, בין היתר על עבירות איומים נגד אשתו. התיק נסגר על ידי יחידת התביעות במשטרה. לכן, לא ניתן להתייחס לאירוע אתמול כאל אירוע יחיד של אלימות נגד האישה.

נציג המשטרה סיפר כי החשוד הודה ברצח גם בפני חוקר המשטרה, וגם בפני אחד מבניו לאחר הרצח. לדבריו: "התשובות שלו בחקירה ברורות וקוהרנטיות. המשיב מיד לאחר ביצוע העבירה שמיוחסת לו יצר קשר עם אחד מבניו, השיחה מוקלטת ומתועדת שבה הוא מודה בפני הבן שלו שהוא דקר את אמא ושהבן ירוץ לבית כי האמא דקורה, ומשם הוא ככל הנראה מגיע לתחנה".

לאחר טענת עו"ד הלוי כי נסיון הרצח קרה תוך כדי ויכוח בין בני הזוג, ענה נציג המשטרה: "זה ממש לא קרה תוך כדי ויכוח. המשיבה תוקף ודוקר את המתלוננת כשהיא נמצאת בשיחת טלפון עם אחד מילדיה". לדבריו, היו "מתחים" בין השניים בתקופה האחרונה.

לטענת החשוד, מה שהוביל לדקירה היו "השפלות" אותן חווה לטענתו על ידי אשתו. לשאלה מה קרה אתמול שהוביל אותו לניסיון הרצח, ענה נציג המשטרה כי אשתו "לא התייחסה אליו. זה הקים את חמתו ועשה מה שעשה".

בסיכום הדיון השופט ביאלין האריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים, ואמר: "על בסיס התשתית הראייתית המונחת בפניי, אני קובע כי קיים חשד סביר, ואף למעלה מכך, כלפיי המשיב לעבירות המיוחסות לו. המשיב נחקר, הודה במיוחס לו. במהלך הדיון הוצגו בפני תמונות הקרבן. מדובר בתמונות מחרידות המדברות בעד עצמן באשר לכוונת המשיב". עוד הורה השופט להביא את החשוד בפני בדיקה פסיכיאטרית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website