הודו: לפחות 43 הרוגים בשריפה במפעל לתיקי יד

לפחות 43 בני אדם, מרביתם עובדים, נספו היום (ראשון) בשריפה שפרצה במפעל בניו דלהי, בירת הודו, כל על פי גורמים רשמיים בממשלה. השרפה פרצה לפנות בוקר במפעל גדול לייצור תיקי יד, המאכלס בניין של חמש קומות, סמוך לשוק הסיטונאי הגדול ביותר בעיר לכלי בית. השריפה כילתה חומרי גלם שאוכסנו במפעל, והתפשטה במהירות. עשן סמיך אפף את אזור המפעל בהיקף של כמאה מטר.

כאמור, 43  בני אדם נהרגו בשריפה ועשרות נוספים נפצעו, אולם גורמים רשמיים חוששים כי מניין ההרוגים עוד יעלה. המשטרה חוקרת את הנסיבות שהובילו לפרוץ השריפה במקום שבו ישנו העובדים.

זאקיר חוסין, בן 28 שהיגר לניו דלהי עם אחיו על מנת למצוא עבודה, התראיין לערוץ אל-ג’זירה מחוץ לאחד מבתי החולים אליהם פונו הנפגעים. אחיו שקיר, בן 32 ואב לארבעה שהועסק במפעל, נעדר מאז הלילה. "הוא התקשר אלי בערך בארבע לפנות בוקר ואמר שהבניין עולה באש, שהוא בקומה הרביעית ואין לו איך לצאת. הגעתי לבניין ב-4:30. התקשרתי אליו שוב ושוב אבל הוא לא ענה."

מחוץ לאותו בית חולים התראיין גם מחבוב עלאם שעבד במפעל בייצור תיקי יד יחד עם שני האחיינים שלו – מוחמד אימראן ואיקראם עוד-דין. השניים התגוררו בקומתו השניה של המפעל. "האחיינים שלי נעדרים" סיפר, "ביקרתי כבר בכמה בתי חולים , עברתי על רשימות הפצועים וההרוגים ובינתיים אין לי מידע לגביהם."

אטול גרג, משירותי הכיבוי של ניו דלהי אמר כי "עד עתה, חילצנו יותר מ-50 אנשים, רובם נפגעו משאיפת עשן". לדבריו, קרוב ל-30 כבאיות נשלחו לזירה והנפגעים פונו לארבעה בתי חולים סמוכים.

"הנחיתי את כל הרשויות הרלוונטיות לספק את כל הסיוע האפשרי באופן דחוף", כתב שר הפנים אמיט שאה בחשבון הטוויטר שלו. גורם במשטרה אמר כי הלהבות כובו וכי צוות מכוח התגובה הלאומי לאסונות סורקים את המפעל כדי לוודא שאין לכודים נוספים. הממשל המקומי בניו דלהי פתח בחקירה והבטיח לפעול נגד האחראים לשריפה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website