החברה להגנת הטבע דורשת מהממשלה: “אפשרו את היציאה אל הטבע”

בין שלל המגבלות שכופה עלינו מגפת הקורונה, נמנה גם האיסור על פעילות בשטחים הפתוחים. כעת, יש מי שקוראים להקל באיסור הזה ולהתיר, תוך הקפדה על ההנחיות, טיולים ופעילות ספורטיבית באוויר הפתוח.

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע יצאו בקריאה למקבלי ההחלטות לאפשר את היציאה אל הטבע והמרחבים הפתוחים לצורך הליכה ופעילות גופנית, במגבלות השמירה על הריחוק הפיזי: "אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו".

טיול. (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/ פלאש 90)

במכתב שנשלח היום (חמישי) לראש הממשלה ולשרי הבריאות החינוך, נכתב: "לשהייה בטבע, תועלת חיונית מוכחת לבריאות האדם, הן הפיזית והן הנפשית. פעילות זו אינה מותרות, היא חיונית לבריאותנו, ובוודאי לאחר תקופה ארוכה של סגר בבתים. מחקרים מוכיחים שעצם השהות ב"שטחים ירוקים", תורמת להפחתת דיכאון, הפחתת לחץ דם והחלמה מהירה יותר ממחלות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"על אף היותנו מדינה צפופה, המרחבים הפתוחים של ישראל, מאפשרים לציבור לצאת לסביבה טבעית, תוך שמירה על כללי הריחוק הפיזי. הסיכון הבריאותי של הדבקה בפעילות זו, הינו מזערי, ואילו התועלת הבריאותית – עצומה", אומר פרופ’ חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור.

איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע הוסיפה כי "כאשר מתחילים לדבר על הקלות – אחד הצעדים החיוניים ביותר לביצוע, הוא מתן אפשרות לפעילות בשטחים פתוחים. יש מדינות שהפעילו אמצעי סגר שונים ועדיין מאפשרות לציבור לשהות בחוץ, תוך הקפדה על ריחוק פיזי. ניתן לעשות זאת גם בישראל ויש דרכים לווסת ולפקח על מספר השוהים באתרי טבע ועל המרחק ביניהם".

באיגוד רופאי בריאות הציבור ובחברה להגנת הטבע מבקשים כי היציאה לטבע תקבל קדימות במסגרת תכניות החזרה לשגרה במערכת החינוך, במסגרת גיחות חינוכיות לשטחים פתוחים שיכולות להתבצע באופן מדורג ובקבוצות קטנות. זאת, כדי לאפשר לתלמידים שהיו סגורים זמן רב בבתיהם "לנשום אוויר נקי אחרי תקופת הסגר וליהנות מיופיו של הטבע".

בארגונים מדגישים כי "היתרונות הפדגוגיים של פעילות זו, ידועים ומוכרים. ניתן לקיים טיולים גם קרוב למקום המגורים ולבתי הספר, והעובדה שמדובר במרחב פתוח מצמצמת באופן מובנה את סיכוני ההידבקות."

"אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו", מסכמים פרופ’ לוין והאן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website