החוק להגבלת פרסום ושיווק טבק יעלה לקריאה שנייה ושלישית

"ועדת ההסכמות", בה חברים יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) ומרכז סיעות האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון, החליטה היום (ראשון) לאפשר להעלות השבוע לקריאה שנייה ושלישית את החוק לאיסור פרסום מוצרי עישון וטבק.

"אני מברך את חבריי, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל וח"כ יהודה גליק על כך שעשו את הבלתי אפשרי והביאו את החוק החשוב הזה למימוש", מסר ח"כ חסון, והוסיף כי "מבחינתי זו המתנה הטובה ביותר שיכולתי להעניק לציבור בתום תפקידי כמרכז האופוזיציה".

חברי הכנסת איתן כבל ויהודה גליק, יוזמי החוק, מסרו בתגובה להחלטה כי "כנגד כל הסיכויים והכוחות החזקים שפעלו נגדנו הצלחנו להעביר החוק שלנו לאיסור פרסום של מוצרי עישון וטבק. ‫8,000 איש מתים בשנה כתוצאה מנזקי העישון והחוק הזה הוא הבשורה הכי גדולה לבריאות הציבור, זהו חוק היסטורי שעתיד לשנות את פני המציאות בישראל בכל הנוגע למלחמה בעישון. אנו רוצים להודות ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, למרכז האופוזציה ח"כ יואל חסון וליו|ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם על העלאת החוק לאישור סופי במליאה במסגרת ועדת ההסכמות".

 

זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו!

מזמור לתודה:
תודה לחברי מורי ורבי איתן כבל
תודה לחברי ועדת ההסכמות יור הכנסת יולי אדלשטיין יור הקואליציה דודי אמסלם ויור האופוזיציה יואל חסון

מעל הכל תודה רבונו של עולם שזכיתי למלא שליחות של הצלת נפשות.

סופי: חוק איסור פרסום העישון יעבור במליאה pic.twitter.com/Vs9W2CoBhx

— yehudah glick (@YehudahGlick) December 30, 2018

ההודעה על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות הכלליות  עורר חשש כי הצעת החוק, שאושרה על ידי ועדת הכלכלה לפני כשבועיים, עלולה להתמסמס. מאחורי הקלעים התקיימו מאבקים בין חברות הטבק, ארגוני המגזר השלישי התומכים בהצעה וחברי הכנסת – אלה שבעד החוק ואלה שנגדו. בסופו, כאמור, הסכימו הקואליציה והאופוזיציה להעביר את החוק עוד בכנסת הנוכחית.

החוק, אם אכן יאושר, עתיד להשפיע רבות על שוק מוצרי הטבק בישראל. המהלך צפוי לכלול, בין השאר, איסור להציג מוצרי טבק בחנויות. כך למשל, המוצרים יוסתרו מאחורי וילונות ובארונות ייעודיים, כך שמי שיבקש לרכוש אותם יאלץ לבקש נקודתית מהמוכר. עוד החוק יכלול שיווק המוצרים באריזה אחידה והשוואת האיסורים בין סיגריות, כלומר איסורים שכבר קיימים בספר החוקים – למוצרי ניקוטין וטבק אלקטרוניים שהחלו בשנים האחרונות לצבור תאוצה. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ואיתן כבל (המחנה הציוני), ובתמיכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website