החיוניים | “תיענו להנחיות של משרד הבריאות. זו הדרך הכי טובה לעזור לנו עכשיו”

ד"ר היבא אבו זירד | 36 | יפיע | מנהלת היחידה למניעת זיהומים בבית החולים פדה-פוריה

מגדר: היחידה שלי אחראית על מניעת התפשטות נגיף הקורונה בבית החולים, על כך שחברי צוות לא ילכו לבידוד בגלל חשיפה לנגיף בבית החולים, שחולים לא יידבקו או ידביקו אחרים. אנחנו ממש חבורה, רובנו נשים, שהולכות יחד.

קפיצות: יום העבודה מאוד לא מאורגן, אבל זו העבודה, כל היום וכל הלילה. התחלתי את היום בישיבה עם הצוות, שבה חילקנו אחריות על התדריכים לצוותים במחלקות לגבי הנחיות המיגון החדשות. אחר כך קפצתי למחלקת קורונה כדי לראות מה שלום החולים ומה מצב המחלקה, שבה נמצאים כל החולים המאומתים, ביניהם חולים בסיכון גבוה. עשיתי סיורים גם במחלקות אחרות ובחדר הלידה, והייתה גם ישיבת הנהלה בנושא היערכות כללית. ובמקביל אני גם מקבלת כל היום שיחות מרופאים ששואלים על חולים שמאושפזים עם מחלות זיהומיות אחרות. העבודה והחולים הרגילים ממשיכים תוך כדי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מהנחיה להנחיה: אנחנו מוציאים כל הזמן הנחיות למיגון הצוותים לכלל בית החולים. יש לנו הנחיות חדשות – איך עובדים בשגרה, איך לאשפז חולים שמגיעים למיון, ואיזה אמצעי מיגון צריך בכל מחלקה – במיון, במרפאות החוץ, באף אוזן גרון שיותר חשופות למטופלים. ההנחיות משתנות ביחס למי אתה, איזו פעולה אתה מבצע על החולה, ואם אתה מטפל בחולה ידוע או לא. ההנחיות שלנו מבוססות על הנחיות משרד הבריאות, ובכל פעם שהן מתעדכנות צריך לכתוב הנחיות חדשות לכל בית החולים. ההנחיות צריכות להיות ברורות, וצריך להדריך את עובדי המחלקה כדי שיעשו את השינוי.

מלאי: אני אחראית גם על זה שיהיו מספיק אמצעי מיגון לכולם. ההנהלה דואגת למלאי, לשמירה עליו, וגם לכך שלא יהיה בזבוז. יש לי חברה שעובדת כרופאה בבית חולים במדריד, אצלם מחלקים כל בוקר אמצעי מיגון לכל איש צוות לפי מספר המטופלים שלו, כי אין להם מספיק. אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה, וכנראה שלא נגיע אליו, כי דואגים שיהיה מספיק.

רגעים קטנים: בנוסף ללחץ המוחשי יש לחץ רגשי מאוד גדול. זה לא פשוט, לא לצוות שאני אחראית עליו, לא לי ולא למשפחה שלי. אני מנסה למצוא רגעים קטנים – לשבת לשתות קפה או להצליח לבלות קצת עם המשפחה והילדים. אלו הדברים שמרגיעים אותי. למזלי יש לי משפחה מאוד תומכת ובן הזוג שלי מאוד תומך. היו הרבה ימים בתקופה האחרונה שהגעתי הביתה רק אחרי שהילדים הלכו לישון ולא ראיתי אותם בכלל.

בקשה: אנחנו יודעים שההגבלה על מבקרים בבית החולים מייצרת קושי להרבה אנשים. זה בשביל לשמור עלינו ועל החולים. תיענו להנחיות של משרד הבריאות. זו הדרך הכי טובה לעזור לנו עכשיו.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website