הטבות מס תחילה: הממשלה הציגה את תכנית החינוך לגילאי לידה עד 3

ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך קיש ושר האוצר סמוטריץ’ במסיבת העיתונאים (צילום מסך מתוך שידור משרד רה”מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש הציגו היום (ראשון) את ‘תכנית החינוך לגילאי לידה עד 3’. במרכז התכנית עומדת הטבת מס חודשית בגובה 940 ש"ח עבור כל ילד מגיל לידה עד 3, אותה נתניהו כינה "מענק", והיא תינתן מתחילת שנת 2024.

"במהלך מערכת הבחירות פגשתי הרבה זוגות צעירים שסיפרו על הנטל בנושא המעונות", פתח נתניהו, "אנחנו מודיעים היום על השקת השלב הראשון בתכנית חינוך חינם לגילאים 0-3. המטרה הראשונה היא הורדת יוקר המחיה, להקל כלכלית על ציבור ההורים העובדים באחד הסעיפים היקרים ביותר למשפחה – החינוך; הדבר השני זה החינוך, להעלות את רמת הפדגוגיה בגנים" אמר נתניהו ודיבר על שדרוג המערך החינוכי בגנים וחשיבותו. "הדבר השלישי הוא להרחיב את המערכת הזאת בהרבה מאוד גנים כדי לאפשר מסגרות מפוקחות לכל משפחה עובדת שרוצה להכניס את הילדים שלהם לגנים מפוקחים".

"השלב הראשון ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2024.  ילדים שנמצאים כיום ב"מעונות סמל" (מעונות מפוקחים), יקבלו כבר היום סבסוד מלא, באמצעות הטבות המס. עד סוף השנה ההטבה תגיע לכל 60,000 הילדים בגילאים הללו. אנחנו נרחיב את המעונות כך שבכל הארץ יהיה חינוך חינם לגילאי 0-6"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הסביר על התכנית ואמר "בין הצעדים שתעניק התכנית למסגרות המפוקחות ולשיפור תנאי המטפלות החלטנו על העלאת הסבסוד הממוצע לפעוט במערכת הסמל לכ-1,700 ₪ בחודש, מענק התמדה למטפלות, העלאת התעריף המפוקח, יישום המלצות ועדת המחירים, שינוי שעות הפעלות לשיפור תנאי העסקת המטפלות בהשוואה לגנים בגילאי 3-6, עיבוי המערך הפדגוגי במשרד החינוך בסך של 200 מיליון ש"ח שינותבו להקצאת 50 תקני פיקוח, תקצוב הדרכה והרחבת ההכשרות למטפלות".

"אנחנו מקפיצים את מעונות היום ברמה הפדגוגית שלהם", אמר שר החינוך יואב קיש במסיבת העיתונאים, "10 שעות חודשיות ימומנו להכשרת המטפלות. זו חשיבה של מדינת מפותחת ב-OECD בהשקעה בגיל הפעוטות. אנחנו משפרים את יחס המטפלות-פעוטות". השר הדגיש את נושא ההכשרה ואמר כי "מי שיחליט להשתמש בגנים הפרטיים יקבל מטפלות איכותיות יותר", והדגיש את מה שהדגישו גם סמוטריץ’ ונתניהו, כי המעונות הפרטיים יתוקצבו ולא ייפגעו. קיש התייחס לנושא העלאת שכר המטפלות, ואמר כי "שכר הסייעות כבר טופל ואנחנו מטפלים בזה ומשווים גם את שכר המטפלות".

פורום מסגרות החינוך לגיל הרך הגיב בחריפות למסיבת העיתונאים: "שכר המטפלות נשחק ואין בתוכנית הממשלה כל מענה לכך", נמסר מהפורום. "נקודות זיכוי זהו דבר מבורך אך בלי מטפלות אין מעונות! אין לנו כח אדם (מטפלות-מחנכות) בכדי להפעיל את המעונות. תוכנית הממשלה כפי שהוצגה תביא לקריסת מערך המעונות לגיל הרך. התנהלות חד צדדית וחסרת אחריות מצד משרדי הממשלה, פוגעת באופן ישיר בהורים, במטפלות-מחנכות ובמעונות היום".

"לאחר למעלה משנה בה האוצר משך ודחה את המלצות ועדת המחירים, החליטו במשרד האוצר להעביר רק חלק זעום מהחלטות ועדת המחירים ולהמשיך ולשחוק את שכר המטפלות מחנכות בגיל הרך", נמסר מהפורום. "נותרנו ללא מענה לשנת הלימודים הנוכחית ומעונות היום המפוקחים על סף קריסה. לצערנו הממשלה רואה בחינוך לגיל הרך כאופציה לשמרטפות במקום לראותו כמערך חינוכי והכרחי ביותר להתפתחות הפעוטות. בעוד שכר הסייעות יעלה – שכר המטפלות יישחק. על כן, לא יתאפשר לשמר את כח האדם של המטפלות ובכך יגדע הרצף החינוכי החשוב כל כך לפעוטות. במצב הנוכחי לא תהיה לנו ברירה אלא לפתוח במאבק".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website