הלחץ עבד: מכבי ת”א כדורעף שחררה את אוסמאני אוריארטה

הלחץ הציבורי נשא פרי: קבוצת הכדורעף של מכבי ת"א החליטה לשחרר את שחקן הרכש הקובני אוסמאני אוריארטה בן ה-23, שריצה עונש מאסר בפינלנד בגין אונס קבוצתי. כעת תצטרך הנהלת סגנית אלופה לחשב מחדש את הסטנדרטים שלהם לשחקני הקבוצה הבוגרת, ולראות איך להימנע מטעות דומה בעתיד.

אוריאטה, שהגיע כ"גניבה" מקצועית של מכבי ת"א, שוחרר אחרי שני משחקים בלבד, ויצטרך לחפש מקום אחר שיסכים להתעלם מעברו הפלילי ולתת לו הזדמנות לשחק כדורעף מקצועני. לאורך רב הפרשה סירבו במכבי ת"א להגיב. לאחר שחרורו בקבוצה הגיבו שהיו דברים שאינם הכירו בעברו. כמובן שזה לא נכון, כי העבר שלו פורסם באתר איגוד הכדורעף כבר לפני שבוע עם טענה של הקבוצה שהעונש קוצץ בגלל ראיות חדשות.

Finland rape case: Cuban volleyball players' jail terms cut https://t.co/BckS7pky2N

— BBC News (World) (@BBCWorld) June 30, 2017

בעקבות לחץ של העיתונות, ארגוני הנשים שפרסמו ברשתות החברתיות פוסטים זועמים והתערבות של רשות האוכלוסין וההגירה שטענה שאוריארטה נכנס בויזה של תייר ושיתופו במדי מכבי ת"א מנוגד לחוק, הוחלט לשחרר את השחקן ובמכבי ת"א יצטרכו להתמודד בגמר הגביע הפועל מטה אשר/עכו בלעדיו.

בספטמבר  2016 אוריארטה נשפט לחמש שנות מאסר בכלא ושוחרר בסוף שנת 2018. למרות שלא שיחק מעל שנתיים באופן מקצועני, אוריארטה הוא שחקן ברמות הגבוהות ביותר וההבאה הלא מוסרית של עבריין מין מורשע שרק יצא מהכלא לליגה הישראלית, כמובן באופן אבסורדי ובלתי נתפס, נחשבת להברקה ומה שקרוי בספורט העולמי "גניבה".

אוריארטה היה שחקן קובני צעיר וכשרוני שהצטיין במדי נבחרת הנוער של קובה והיה שותף לזכייה במקום השלישי באליפות העולם עד גיל 19 בשנת 2011. אוריארטה המשיך להצטיין והפך לשחקן נבחרת הבוגרת במדיה השתתף באליפות העולם שהתקיימה בשנת 2014 בפולין ובליגה העולמית בשנת 2016.

ב-2 ליולי 2016, במהלך טורניר של הליגה העולמית בפינלנד, נעצרו 5 שחקני הנבחרת לאחר שאנסו באכזריות בחורה צעירה מקומית. לפי כתב האישום שני שחקני הנבחרת פגשו את הבחורה במהלך בילוי במועדון לילה שנמצא בקומת המרתף של בית המלון בו הנבחרת השתכנה. אוריארטה שכנע את הבחורה לעלות איתו לחדרו בבית המלון ולקיים שם יחסי מין. לאחר שהגיעו לחדרו, הוא שלח הודעה לחבריו בלי ידיעת הבחורה. כאשר חבריו לנבחרת הגיעו הם אנסו אותה באכזריות מתמשכת ולא נתנו לה לעזוב את חדר המלון. לאחר שסיימו הבחורה עזבה את החדר ומידית התלוננה בקבלת המלון שהזמינו את המשטרה ועצרו את שחקני הנבחרת.

השחקנים שהיו בהכנות אחרונות לאולימפיאדת ריו כמובן לא השתתפו באירוע השיא של הספורט העולמי. בעקבות המקרה החמור שני מאמני הנבחרת התפטרו, קפטן הנבחרת רולאנדו ספדה היה מבין חמשת החברים שנכלאו בכלא הפיני והנבחרת הקובנית שהייתה מעצמה אדירה עד מקרה האונס, התפרקה מנטלית וסיימה את האולימפיאדה בריו עם חמישה הפסדים. באליפות העולם האחרונה נבחרת קובה המשיכה את ההתרסקות כאשר במהלכה סיימה במקום ה-18 בלבד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website