הליגה האיטלקית הבכירה מתגייסת למאבק בגזענות המשתוללת במגרשים

הכדורגל האיטלקי נלחם בגזענות. אתמול (שישי) הוציאו כל 20 קבוצות הליגה האיטלקית הבכירה מכתב פתוח לאוהדי הקבוצות בבקשה להפסיק את הגזענות במגרשים. המכתב הפתוח הוא צעד משמעותי ראשון של קבוצות ה"סיירה א" במאבק בגזענות המשתוללת במגרשי הכדורגל באיטליה. לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, הקבוצה שיזמה את המהלך היא מילאן.

בשנים האחרונות שחקני הכדורגל השחורים באיטליה סופגים קריאות גזעניות ללא הפסקה במגרשי הכדורגל. זה לא באמת משנה אם השחקנים הם אזרחים איטלקים ומייצגים את נבחרות איטליה כמו מאריו באלוטלי או מואיז קין, או שחקנים זרים שמשחקים בשביל המועדונים האיטלקיים כמו רומאל לוקאקו הבלגי המשחק באינטר או קאלידו קוליבאלי הסנגלי-צרפתי המשחק בנאפולי.

Together with the other 19 Serie A clubs, we’ve issued an open letter asking for help in tackling racism. We're publicly challenging ourselves to do better and we’re asking for a more robust anti-racism policy and stricter new laws and regulations ???????? https://t.co/zkETQ8Z5HI pic.twitter.com/wKJJM8xNrC

— AC Milan (@acmilan) November 29, 2019

במכתב הפתוח שפרסמו הקבוצות נכתב כך: "אנו מכירים באופן פומבי, שיש לנו בעיה עם גזענות (במגרשים). זאת בעיה, שבשנים האחרונות לא עשינו מספיק כדי להילחם בה. בשנה האחרונה הופצו ברחבי העולם תמונות של שחקנים המשחקים בכדורגל האיטלקי, עוברים התעללות גזענית במגרשים וזאת בושה גדולה לכולנו. אף אחד לא צריך להיות נתון להתעללות גזענית, במגרש הכדורגל או מחוצה לו, ואנחנו כבר לא יכולים להמשיך לשתוק בנושא זה או לחכות שהוא יעלם באורח פלא".

לפי ההצהרה, המועדונים החליטו, יחד עם מנהלת הליגה, על שינויים צפויים ביחס לגזענות בכדורגל האיטלקי. הקבוצות מצהירות שבקרוב ייכנסו חוקים חדשים במטרה להילחם בגזענות במגרשים. בסיום המכתב הקבוצות מבקשות מאוהדיהן להצטרף אליהן במאבק החשוב ולתמוך בשינויים הצפויים להתרחש בקרוב. בתוך המכתב לא מתוארים הצעדים אותם הקבוצות מעוניינות לבצע.

המכתב הפתוח הוא צעד ראשון של קבוצות הכדורגל. הוא הכרה אמתית שיש בעיה ושיש לנסות להילחם בה בעזרת חוקים המתמודדים עם התופעה. לא בטוח כמה זה יעיל להתמודד עם גזענות במגרשים באיטליה, כשהחברה האיטלקית עוברת בשנים האחרונות תהליכים של הקצנת הגזענות ושנאת האחר. תהליכים שמובילה מפלגת "הליגה הצפונית" בראשותו של מתאו סלביני, המנצל את המצב הכלכלי הגרוע, את ההגירה הגדולה מאסיה ואפריקה ואת חוסר האונים וכעס של חלקים בציבור האיטלקי כדי להרוויח הון פוליטי על גבם של האוכלוסייה החלשה ביותר באיטליה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website