הליך הגישור לא צלח: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבנק לאומי

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבנק לאומי, על רקע דרישת הנהלת הבנק להעסיק עובדי מיחשוב במיקור חוץ, ללא משא ומתן עם נציגות העובדים, כנדרש ביחסי עבודה מאורגנים. העובדים דורשים להשאיר את כל שירותי הליבה המיחשוביים בידי עובדי הבנק, והביעו חשש כי מדובר במהלך שמטרתו להחליש את העבודה המאורגנת בבנק.   הסכסוך נוגע לכ-7,700 עובדי הבנק בכל הארץ, והכרזתו מאפשרת להסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים החל מעוד שבועיים.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה, בשבוע שעבר, את בקשת ההנהלה לחייב את העובדים בצו לשתף פעולה עם צעדיה החד צדדיים, והורה לצדדים לנהל משא ומתן. הליך גישור שהתנהל בין ההסתדרות, נציגות העובדים וההנהלה בהמלצת בית הדין, לא צלח, לטענת ההסתדרות בעקבות התבצרות ההנהלה בדרישתה להעסיק עובדים במיקור חוץ.

בהודעת ההסתדרות, נכתב: "המעסיק הציב עובדות מוגמרות בפני נציגות העובדים וקבע חד-צדדית ביצוע מיקור חוץ של שירותי הליבה המיחשוביים של הבנק, כיום ובעתיד, וזאת מבלי שנוהל משא ומתן בתום לב ומבלי שנחתם הסכם קיבוצי עם נציגות העובדים, שיסדיר את מכלול הדרישות וההשלכות כתוצאה ממהלך כזה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בין הסתדרות המעו"ף, המייצגת את העובדים, לבין הנהלת הבנק קיימים הסכמים קיבוציים מזה שנים. לטענת ההסתדרות, כאמור, לאחרונה החליטה ההנהלה, חד-צדדית על העברת פעילות לחברת מיחשוב חיצונית, ודרשה מעובדי המיחשוב שלה, לסייע בהכשרתם של עובדי החברה במיקור חוץ.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל אמר היום כי "אני קורא למנכ"ל הבנק להמשיך מסורת רבת שנים של פתרון סכסוכים ויישוב חילוקי דעות בין ועד העובדים להנהלת הבנק, בהידברות ובשיתוף עם ההסתדרות. הבנק מפריט עבודה שהיא שירות ליבה של הבנק, לא ניהל עמנו משא ומתן ופעל באופן חד-צדדי. אנו מאמינים בפתרונות משותפים ובהסכמה. כולי תקווה שהבנק יגיע עמנו להסכמות בהקדם, שהרי אנו נכונים למשא ומתן ולשימור מערכת יחסי עבודה טובים, כפי שהיו עד כה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website