המלצה: רופאי משפחה לא יעניקו אישורי מחלה לעובדים בקבוצת סיכון

רופאי משפחה לא יעניקו אישורי מחלה למטופלים על בסיס הסיכוי שלהם לחלות באופן קשה בקורונה – כך הומלץ בנייר עמדה של איגוד רופאי המשפחה, האיגוד לרפואה תעסוקתית, המועצה הלאומית לבריאות הקהילה והמועצה הלאומית לבריאות העובד.

גם הסתדרות הרופאים בישראל ממליצה לרופאים להימנע מנתינת אישורי מחלה לאנשים בקבוצות סיכון. הגופים החתומים על המכתב טוענים כי סיכון לחלות הוא אינו מחלה וכי לא ראוי שרופא יתערב בשיקולים כלכליים של המטופל מול המעסיק שלו.

עמדה שהציגו החתומים על המכתב מסבכת את תהליך החזרת המשק לפעולה חלקית. ניתן לקבל מרופא תעסוקתי אישור מחלה או דרישות להתאמת מקום העבודה לעובד עקב סיכון לתחלואה קשה, אך זמני ההמתנה לביקור אצל רופא תעסוקתי עלולים להיות ארוכים ולכן הרפואה התעסוקתית לא מהווה מענה לעובדים שצריכים לקבל החלטות בשבועות הקרובים על החזרה למקום העבודה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בהיעדר אישור מחלה, עובד בקבוצת סיכון עלול להידרש לשוב לעבודה ולהיתקל בסירוב של המעסיק לאפשר לו להישאר בבית על חשבון ימי המחלה. הסתדרות המורים טענה כי לקראת החזרה הלימודים השבוע, התבקשו מאות מורים להגיש אישורי מחלה על מנת להוכיח שאינם יכולים לשוב לכיתה. עובד שאין בידיו אישור מחלה מרופא ייאלץ להסתמך על כך שהמעסיק שלו יסכים לאפשר לו לעבוד מהבית או ינקוט אמצעי זהירות מתאימים בסביבת העבודה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website