הממשלה אישרה: שירה גרינברג מונתה לכלכלנית הראשית באוצר

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויה של שירה גרינברג לתפקיד הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. גרינברג, בת 39 מירושלים, בעלת תואר ראשון במתמטיקה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. ב-2015 היא מונתה לתפקיד סגן הממונה על התקציבים על ידי הממונה הקודם, אמיר לוי. היא תהיה האישה הראשונה שתעמוד בראש אגף הכלכלן הראשי.

גרינברג נחשבת לפקידה מוערכת באגף התקציבים, והיא הוותיקה מבין כל סגני הממונה על התקציבים שמשרתים בתפקיד נכון להיום. בשנים האחרונות היא מילאה תפקיד חשוב בשורה של רפורמות שיזם משרד האוצר, בעיקר בתחומי התקשורת והמשק החקלאי. גרינברג הייתה המועמדת היחידה שהציג שר האוצר כחלון לתפקיד הכלכלן הראשי, והיא נכנסת לתפקיד שלא אויש בחודשים האחרונים מאז עזיבתו של יואל נוה את התפקיד בסוף מאי 2018.

במסגרת תפקידה ככלכלנית הראשית תהיה גרינברג אחראית על הכנסות המדינה, המהוות נדבך חשוב בעיצוב תקציב המדינה, וכן על גיבוש מדיניות המסים וקביעת תחזית הגביה – המשמשת גם כיעד הגביה עבור רשות המסים. בנוסף, ככלכלנית הראשית אחראית גרינברג להפקת מחקרים וסקירות בתחומי הכלכלה והמשק המשמשות את קובעי המדיניות, וכאחראית על הקשרים הבינלאומיים של משרד האוצר. בשנים האחרונות נמתחה לא פעם ביקורת על אגף הכלכלן הראשי ביחס לסקירות אותן מפרסם האגף, על כך שהן מוטות במטרה להצדיק את מדיניות המשרד.

שר האוצר משה כחלון בירך את גרינברג על מינויה לתפקיד: "אני בטוח כי נסיונה העשיר יתרום רבות לעבודת האגף, והיא תצעיד את אגף הכלכלן הראשי להישגים משמעותיים ואני מאחל לה הצלחה בתפקיד".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website