המשורר והמתרגם מאיר ויזלטיר הלך לעולמו בגיל 82

המשורר והמתרגם מאיר ויזלטיר (צילום: משה שי, פלאש90)

המשורר והמתרגם מֵאִיר וִיזֶלְטִיר, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 82. ויזלטיר היה מהבולטים שבמשוררי ובמתרגמי ישראל, פרופסור אמריטוס בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה וחתן פרס ישראל לספרות ושירה לשנת תש"ס (2000).

ויזלטיר נולד במוסקבה, ברית המועצות, ב-1941. במהלך מלחמת העולם השנייה עברה משפחתו לנובוסיבירסק שבדרום-מערב סיביר. אביו נהרג כחייל בצבא האדום בלנינגרד. אמו נאסרה ב-1945 על ידי השלטונות הקומוניסטים, ובעקבות זאת עברה עליו ילדותו עם אחותו הבכורה ובעלה, שעזבו ב-1946 את ברית המועצות לפולין.

ב-1949 עלה לישראל והתגורר תקופה קצרה בקיבוץ רמת השופט, משם עבר לשכונת עין התכלת בנתניה ולאחר מכן, בגיל 14, לתל אביב.

ויזלטיר ידוע בשיריו הפוליטיים. במהלך השנים כתב שירי מחאה רבים נגד שלטון ישראל בשטחי יהודה ושומרון, נגד מלחמת לבנון הראשונה. כמו כן ידוע ויזלטיר בשירי האהבה החושניים שלו, בשיריו העירוניים ובשיריו הקוראים להתבוננות כמו "באמת".

כמה משיריו הולחנו והתפרסמו כפזמונים, בהם "יש לי סימפטיה" (לחן: שלמה גרוניך) ו"שובי לפרדס" (לחן: יהודית רביץ).

הוא תרגם עשרות ספרים מאת מחברים אחרים. בהם, רומנים מאת צ’ארלס דיקנס, רוברט גרייבס, אלדוס האקסלי, וירג’יניה וולף, ד.מ. תומאס וג’וזף הלר.

ב-2007 הוא עבר אירוע מוחי, ממנו התאושש כליל. בקיץ 2016, בעת חופשה בברלין, התמוטט ואושפז במחלקת טיפול נמרץ עקב פקיעת כלי דם בבטנו. על כך אמר ויזלטיר: "אין לי ספק שאלמלא נטליה הבינה מה קורה, הייתי מת. היא הצילה את החיים שלי".

מועד הלוויתו טרם פורסם.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website