המתאגרפת קרולין דובואה מכוונת למדליית זהב אולימפית, ממש כמו אחיה

לאחים קרולין ודניאל דובואה מדרום לונדון היה חלום ילדות משותף. שניהם חלמו להפוך למתאגרפים ברמות הגבוהות ביותר בעולם. דניאל בן ה-22 הוא מתאגרף מקצועני והאלוף הבינלאומי במשקל כבד ואילו אחותו הקטנה קרולין בת ה-18 היא אלופת העולם לנערות, אלופת האולימפיאדה לנוער ואלופת האולימפיאדה האירופאית לנוער.

קרולין הצעירה נבחרה השבוע לספורטאית הצעירה המצטיינת בבריטניה על-ידי ה-BBC. דובואה הצעירה זכתה בפרס היוקרתי בעקבות הישגיה יוצאי הדופן באליפויות הנערות בשנים האחרונות, כשהיא זוכה בכל תואר אפשרי לנערות עם מאזן מדהים של 40 ניצחונות ואפס הפסדים.

Caroline Dubois wins BBC Young Sports Personality of the Year 2019: https://t.co/ydPV7aEPWw pic.twitter.com/VUb4zT9pCb

— BBC Press Office (@bbcpress) November 24, 2019

קרולין ראתה כבר בגיל צעיר את אחיה הגדול מתאמן במועדון אגרוף מקומי בדרום לונדון. בגיל 9 החליטה להתחזות לנער בשם קולין, כדי שגם היא תוכל להתקבל לאימונים הראשונים שלה. בראיון ל-BBC היא מספרת על הדרך המיוחדת בה התקבלה למועדון האגרוף שאחיה התאמן בו. "אני זוכרת שחזרתי פעם מריצה ושאלתי את דניאל אם אני יכולה לבוא גם למועדון בו הוא מתאמן. הוא אמר ‘לא!’, אבל אני המשכתי לבקש פעם אחר פעם ולבסוף הוא נשבר ואמר ‘אני אקח אותך ביום שבת’".

דובואה הגיעה עם אחיה הגדול למועדון ונשארה המומה מכמות האנשים שהתאמנו שם. באותו רגע חשבה לעצמה שהיא לא מבינה איך יש מישהו בעולם הזה שלא מעוניין להתאמן באגרוף. אך לצערה ידעה שאין מצב שיקבלו אותה, רק בגלל שהיא ילדה ובמועדון האגרוף לא מוכנים לקבל ילדות. "לא אמרתי שאני בת. אמרתי שאני בן, בגלל שהיה להם מוניטין ידוע לכולם שהם לא מקבלים לאימונים בנות. אחי היה רשום והתאמן במועדון הזה ולכן לא יכולתי ללכת למועדון אחר".

A great afternoon spent with Caroline Dubois a very special talent who is number one in the world ???? and big brother @DynamiteDubois pic.twitter.com/dm7QCilBgR

— Richard Pelham (@DickiePelham) February 3, 2019

בראיון לאינדפנדט היא מספרת שאביה התנגד תחילה שבתו תעסוק בענף הספורט שנחשב לפיזי ואלים, עד שהגיע איתה למועדון וראה לראשונה עד כמה היא טובה. "אבי בהתחלה היסס, בגלל שהוא חשב שילדות לא צריכות להתאגרף, אבל כשהוא לקח אותי למועדון, הוא הבין עד כמה הייתי טובה".

דובואה המשיכה להתאמן במועדון האגרוף, אך לא סיפרה על כך לאף אחד מהחברים שלה ושמרה על העיסוק הספורטיבי שלה בסוד מוחלט. כצפוי, הסוד התגלה עם הזמן, לאחר שהפכה לסנסציה בעולם האגרוף הבריטי והחלה לגרוף תואר אחרי תואר.

המתאגרפת קרולין דובואה, זוכה במדליית זהב באוליפיאדת הנוער 2018 (צילום: ויקימדיה).

למרות גילה הצעיר דובואה מכוונת למדליית הזהב בטוקיו 2020. היא מאמינה שהיא תשיג את הקריטריון לתחרות האולימפית ותוכל לזכות במדליה לזכות בריטניה, לפני שהיא הולכת בצעדי אחיה הגדול והופכת לאחר האולימפיאדה למתאגרפת מקצוענית. דניאל עשה זאת בגיל 19 ומאז מחזיק מאזן נהדר של 13 ניצחונות ללא הפסד, 12 מתוכם בנוקאאוט.

האחים דובואה חולמים לעשות היסטוריה ולזכות במקביל בתואר אגרוף עולמי מקצועני לגברים ולנשים. ההשראה שלהם, היא האחים ולדימיר וויטלי קליצ’קו שהחזיקו במקביל, באופן לא רציף, בתארי אלופי העולם של ההתאחדויות האגרוף השונות בין השנים 2004-2012. "אני יודעת שאם האחים קליצ’קו עשו זאת, אני יכולה לעשות זאת גם", אמרה דובואה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website