הסוכר משמין יותר מהשומן

לפני משלוחי המנות בפורים, חשוב להזכיר את הגילויים המדעיים על כך שהסוכר ממש משמין. כל הסוכרים, הקמחים הלבנים, ועמילנים אינם רק ״קלוריות ריקות״. הן הקלוריות המשמינות ביותר. בקלוריות זה לא רק עניין של כמה אכלתם, אלא מאיפה הן הגיעו ואיך הגוף מעכל אותן.

אחת הסיבות העיקריות שהסוכר משמין יותר היא האינסולין. האינסולין הוא הורמון שמופרש בגוף ואחראי להכניס את הסוכר מהדם אל תוך התאים. התאים משתמשים בסוכר בתור אנרגיה שעוזרת להם לבצע את תפקידם. כשאוכלים פחמימות לבנות מופרש אינסולין. עד כאן הכל טוב ויפה.

עד לא מזמן, חיינו בסביבה שלא היה מספיק אוכל, לכן הגוף שלנו "מתוכנת" להיות חסכני באנרגיה. סוכר זה אנרגיה. כשאוכלים הרבה פחמימות לבנות האינסולין מבין שיש כרגע הרבה אנרגיה. לכן, הוא מוסר לגוף להפסיק לשרוף את השומן שיש לו והוא בעצמו גורם ליצירת שומן. כשהיה מחסור באוכל המנגנון הזה היה לטובתינו. אם יש הרבה אוכל כרגע, כדאי לשמור את השומן לזמן שנצטרך אותו באמת. מי יודע מתי זה יקרה שוב. היום המצב הפוך, אין מחסור של אוכל אלא עודף.

כשאוכלים יותר מדי סוכר, קמח לבן ועמילנים, צריך המון אינסולין בגוף כדי לטפל בו. האינסולין אומר לגוף לא לשרוף את השומן שיש, וגורם ליצירת עוד יותר שומן. השומן שנוצר הוא מהסוג שמצטבר בבטן ומסביב לאיברים הפנימיים, וגורם להרבה מחלות.

ומה עם השומן? בשמן זית, לדוגמה, יש יחסית הרבה קלוריות, אבל הוא לא מעלה את רמת הסוכר ולכן לא מעלה את האינסולין. קלוריה מול קלוריה הפחמימה הלבנה ״מנצחת״ בתואר הקלוריה המשמינה ביותר.

הבעיה לא החמאה שמורחים אלא הלחמניה. הבעיה היא כפית הסוכר בקפה ולא אחוז השומן של החלב. הבעיה בשווארמה היא הבגט והצ׳יפס יותר מהשומן בבשר.

מידע חשוב לקראת החגים.

באהבה ציפי

ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, מטפלת בהתמכרות לסוכר, עורכת סדנאות קבוצתיות ותכנית ליווי אישי.

מייסדת "ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי". כנסו לאתר zlivneh.com

Leave a Reply

Name *
Email *
Website