הסיפור המרגש מאחורי תרגיל הקרקע עוצר הנשימה שחורך את הרשתות

תרגיל הקרקע שביצעה קייטלין אוהשי בתחרות ה"קולג’ צ’אלנג’" של ליגת המכללות האמריקאית בהתעמלות קרקע שנערכה בשבת האחרונה, הפך לויראלי וצבר כבר מעל ל-50 מיליון צפיות. בתרגיל הציגה אוהשי אתלטיות אדירה, טכניקה מושלמת ושליטה מדהימה בגוף שלה שזיכו אותה בציון הגבוה ביותר – 10, ציון שנראה לרגעים מסוימים נמוך מדי עבור הביצוע המושלם שביצעה.

אוהשי בת ה-21 כבשה בפעם השנייה את הרשת. בשנה שעברה תרגיל שביצעה באותה התחרות הגיע ל-80 מיליון צפיות. מחוץ לארה"ב מרבית חובבי הספורט לא מכירים את סיפורה של אוהשי ומבחינתם היא רק ספורטאית לא מקצועית שפתאום עשתה משהו מדהים וחד פעמי. הם אינם יודעים שאוהשי צמחה במקביל לסיימון ביילס, ענקית התעמלות הקרקע בת ה-21 וכי שתיהן התחרו במקביל בתחרויות הנערות של ארה"ב, אגרו מדליות זהב ונחשבות לכישרונות אדירים. הפעם האחרונה בה השתיים התחרו אחת מול השנייה הייתה בגביע ארה"ב במרץ 2013.

באותה תחרות ניצחה אוהשי את ביילס בתחרות הקרב רב האישי וזכתה בזהב הראשון והיחיד שלה בתחרויות הבוגרים. לאחר נצחונה הגדול, עברה אוהשי התעללות ברשת בידי אוהדים שלעגו לה וטענו כי היא שמנה מכדי להיות מתעמלת קרקע.

על התחושות הקשות שחוותה בעקבות ההתעללות סיפרה אוהשי בראיון לאתר The Players’ Tribune. "הילדה הזאת שאתם חושבים שהיה לה הכל, את כל המדליות האלו בחדר שלה, הפודיום שהיא עמדה אליו – היא חשבה שאין לה כלום. אוהדים היו אומרים לה שהיא לא טובה מספיק. היא רצתה לאכול ג’אנק פוד ולהרגיש טוב עם עצמה למחרת ולא להיות מודאגת שיעיפו אותה כי היא לא עומדת במשקל, ואז הולכת ומתאמנת מיד לאחר ארוחה, רק כדי להרגיש טוב מספיק עם עצמה כדי שתוכל ללכת לישון. היא רצתה לחוות מחדש מה זה להיות ילדה. אני הייתי שבורה."

In 2013, we did our first interview with Katelyn Ohashi. At the time, gymnastics fans were wondering what happened to the 2013 American Cup winner.

Listen here: https://t.co/FDEgcbwQX4 pic.twitter.com/OSVWZucbb1

— GymCastic (@GymCastic) January 14, 2019

למרות המדליות והעתיד המזהיר, אוהשי הרגישה שאיבדה את השליטה על חייה, שהיא לא מאושרת ושהיא לא רוצה יותר להיות ספורטאית, אך היא פחדה לומר זאת בקול רם ושמרה על המצוקה הנפשית שלה רק לעצמה, הרי רק הרגע היא ניצחה בתחרות גדולה את היריבה הגדולה והמרכזית שלה. "אף אחד לא ידע בדיוק מה אני עוברת ואני לא יכולתי להגיד או לפרסם זאת."

זמן קצר לאחר מכן היא נפצעה אוהשי קשות בגבה ובכתפייה ונזקקה לניתוח. בניגוד לציפיות, אוהשי הייתה מאושרת מהפציעה הקשה והודיעה על פרישה מתחרויות ברמות הגבוהות ביותר, שכן היא רק רצתה לחזור לחייך וליהנות מהחיים. "הייתי שמחה להיפצע. נאמר לי שזה מביך, עד כמה שנהפכתי ל’גדולה’. השוו אותי לציפור שלא מסוגלת לעוף. אלו הדברים ששמעתי לפני שנפצעתי. דברים שנאמרו לי כאשר הייתי רזה. אז מה הם יחשבו עליי כאשר נעשיתי ‘גדולה’. לא יכולתי לקבל את עצמי. התעמלות הייתה החיים שלי אבל אני שנאתי את עצמי."

עם סיומה של הקריירה המקצועית, החליטה אוהשי להגשים את חלומה וללכת ללמוד בקולג’, שם היא חזרה סוף סוף לחייך. בקולג’, מאמנת ההתעמלות של UCLA, ואלרי קונדוס פילד, שכנעה אותה ואת אימה לחזור להתחרות, הפעם גם עם חיוך על הפנים. "לקח לי זמן למצוא סוף סוף שמחה ואהבה בספורט."

In 2015, we interviewed Katelyn Ohashi about her decision to join the UCLA squad, the transition from Valeri to Laurent, and what she thought of the gymternet's Tumblr posts. https://t.co/RMEtJvthAU pic.twitter.com/7JgDg1WVeF

— GymCastic (@GymCastic) January 14, 2019

בליגת המכללות חזרה אוהשי להנות מהיותה ספורטאית. בשנת 2018 היא זכתה במדלית הזהב בטורניר המכללות הארצי בתרגיל הקרקע ובמדלית זהב נוספת קבוצתית. השנה היא וחברותיה לקבוצה מתכננות לזכות בפעם השנייה בתואר כמתנת פרידה למאמנת שלהן מיס ואל, שתפרוש מתפקידה ב-28 השנים האחרונות. 

MUST WATCH VIDEO: @UCLA gymnast @katelyn_ohashi earns perfect 10 for electrifying floor routine https://t.co/xRfJ3GewEy ???????? pic.twitter.com/7iOHy2jP3g

— ABC7 Eyewitness News (@ABC7) January 14, 2019

בסיומה של תחרות ה"קולג’ צ’אלנג’" התראיינה אוהשי לרשת NBC והסבירה מהיכן הגיעו האנרגיות המיוחדות שהפגינה במהלך תרגיל הקרקע שלה. "אני חושבת שמה שהראיתי היא שמחה. אני חושבת שבכל יום צריך להביע אהבה לדברים שאת עושה. זהו דבר שמאוד קרוב לליבי, כי אני יודעת מה זה לא להרגיש את זה ולכן זה המסר הכי גדול שאני רוצה להעביר. אני מרגישה שבן אדם אחד יכול לעשות שינוי גדול." 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website