הסקר הסרולוגי של משרד הבריאות: 5.5% מהישראלים כבר נדבקו בנגיף הקורונה

5.5% מהאוכלוסייה הישראלית נדבקה כבר בנגיף הקורונה, כך לפי תוצאות סקר סרולוגי שפרסם משרד הבריאות הבוקר (חמישי). המשרד טרם פרסם את התוצאות המפורטות ושיטות הסקר אשר יאפשרו את וידוא אמינות הנתונים.

סקר סרולוגי כולל בדיקות דם שמזהה נוגדנים נגד נגיף הקורונה כדי לשקף אם אדם כבר נדבק והחלים מנגיף הקורונה. באמצאות מחקר סקר רחב ונכון, ניתן להעריך כמה מהאוכלוסיה כולה נדבקה ולפענח את שיעור ההדבקה בחברה לפי פילוחי אוכלוסיה.

לפי פרסום, משרד הבריאות ערך סקר בין החודשים יולי עד ספטמבר 2020, בשיתוף פעולה עם ארבע קופות החולים וכלל כ-55,000 נבדקים המתגוררים במאות יישובים בפריסה ארצית. בסקר נבחנו מדדים של מין, גיל ומאפייני יישוב (מחוז, גודל, לאום ודת). 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

שיעור הימצאות הנגיף בגברים גבוה מהנשים

על פי הסקר, שיעור ההימצאות של נוגדנים באוכלוסיית המדגם הוא 3.8% (5.5% לאחר השוואת משתנים לשיעורם באוכלוסייה הכללית בישראל). בגברים היה שיעור ההימצאות גבוה ביחס לזה שנמצא בנשים (4.9% לעומת 3.1%). ילדים בקבוצת הגיל 10-18 הציגו את שיעור ההימצאות הגבוה ביותר (8.1%). 

שיעור הבדיקות החיוביות במחוז ירושלים היה הגבוה ביותר (9.5%), מחוז מרכז (2.9%), מחוז תל אביב (2.2%) מחוז צפון (1.9%) ומחוז חיפה (1.1%). בישובים גדולים (מעל 50,000 תושבים) היה שיעור ההימצאות 4.3%, גבוה מזה שביישובים בינוניים (3.2%) וקטנים (3.4%).

ביישובים לא יהודים היה שיעור ההימצאות 2.1%, ביישובים יהודים 3.6% וביישובים עם אוכלוסייה מעורבת 5.5%. שיעור ההימצאות בישובים חרדים היה גבוה פי 5 לערך ביחס לזה שביישובים לא חרדים. בישובים שהוגדרו כאדומים בגל הראשון היה שיעור ההימצאות גבוה פי ארבעה מזה שביישובים שלא הוגדרו כאדומים. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצגת טכנולוגיות לבדיקות קורונה מהירות בבית החולים שיבא תל השומר (צילום: צילום: עודד קרני, לע"מ)

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "אני מודה למבצעי הסקר ולמשתתפים בו. ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם בביצוע סיקור סרולוגי בקנה מידה לאומי ובהיקף נבדקים נרחב כל כך. הסקר הוא חלק מהמאמצים של משרד הבריאות למצוא עוד שיטות חדשניות לאבחון מחלת הקורונה והחולים בה, לרבות סקר עולמי ורציף לאיתור אמצעים מתקדמים ואמינים לזיהוי מהיר של המחלה בקרב הנבדקים".

פרופ’ חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הגיב בהודעה לפרסום משרד הבריאות: "סקר סרו-אפידמיולוגי להימצאות נוגדנים כנגד קורונה הוא כלי חשוב להערכת חסינות האוכלוסיה. על מנת להעריך נכונה את משמעויות הסקר חייבים לפרסם דו"ח מדעי מפורט ולא רק הודעה לתקשורת יש צורך בפירוט השיטות המדעיות, פילוח התוצאות לפי זמנים, אוכלוסיות ואיזורים ודיווח על רווחי הסמך של האומדנים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website