העיצומים בהדסה יוקפאו ממחר (ה’), על מנת לאפשר מו”מ “ברוח טובה”

בית הדין לעבודה בירושלים הורה למנכ"ל הדסה, פרופ’ זאב רוטשטיין, להתייצב מחר (חמישי) בבוקר לדיון בנוגע לעיצומי הרופאים. מההסתדרות הרפואית (הר"י) נמסר כי לאור המגעים המתקיימים בין הצדדים והדיון שנקבע למחר, העיצומים בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים ייפסקו לאורך סוף השבוע החל ממחר. זאת על מנת לאפשר דיונים "ברוח טובה". לקראת תחילת השבוע הבא ובהתאם להתקדמות בשיחות תתקבל החלטה אם לחדש את השביתה או לא.

הדסה ממילא נמצא בתוך מערבולת שהחלה לפני מעל ל-4 שנים כשפשט רגל. אחרי תקופה מסוימת שהתאפיינה בשקט יחסי ולא אופייני, שוב התפרץ בסוף השבוע סכסוך בין הצדדים בשל כוונת ההנהלה להקפיא קליטתם של המתמחים לבית החולים.

הימים האחרונים התאפיינו בהטחת ביקורת והאשמות מצד שני הצדדים אחד כלפי השני, כששניהם טוענים לחוסר תום לב בצעדיהם. המתיחות אף הגיעה לשיאה מוקדם יותר היום (רביעי) לאחר שהר"י שיגרה מכתב באמצעות עורכי דין שבה נטען כי הדסה "פוגעת בחופש הביטוי ובזכות ההתארגנות". זאת לאחר שלטענתם, דוברות בית החולים מנעה מרופאים להתראיין לתקשורת. בתגובה, העלתה הדוברות תמונות של רופאים שהתראיינו והגדירה את הטענה כ"שקרית".

הכניסה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם. ארכיון. אוגוסט 2013 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

במהרה התברר שזה היה רק ספתח לבשורות הרבה יותר קשות מבחינת ועדי הרופאים וארגון העל (ההסתדרות הרפואית): ממכתביו של פרופ’ רוטשטיין שצורפו לבקשה שהוגשה לבית הדין עולה כי תכניות צמצום כוח האדם צפויות להתרחב, כל זאת לקראת הישורת האחרונה של תכנית ההבראה שתסתיים בסוף 2020. למעשה, במכתבים האלה התנה פרופ’ רוטשטיין את הצלחת התכנית בקיום הצעדים האלה. בינתיים מי שמנסה לשים סוף למשבר הוא משרד הבריאות, כשהנהלתו קיימה בימים האחרונים דיונים עם הנהלת הדסה.

זו רחוקה מלהיות הפעם הראשונה שבה הנהלת הדסה והמנכ"ל פרופ’ רוטשטיין מנהלים עימותים חריפים עם ועדי העובדים בכלל והרופאים בפרט. זכור בעיקר מאבקם של רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים שהתפטרו יחדיו במחאה על התנהלותו של פרופ’ רוטשטיין.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website