העלייה בהדבקה נמשכת: 305 חולים אותרו בחמישי – שיא מאז אפריל

העלייה במספרי חולי הקורונה החדשים נמשכת, והגיעה אתמול (חמישי) ל-304 חולים מאומתים – המספר הגבוה ביותר מאז ה-15 באפריל, בטרם תחילת ההקלות. בסך הכל אותרו השבוע 1,201 חולים חדשים – ממוצע של 240 ביום, לעומת ממוצע של 179 חולים חדשים ביום בשבוע שעבר ו-106 בשבוע שלפניו.

הקורונה בישראל – 19/6 בשעה 10:20 (עיצוב: אידאה)

נכון לאתמול (חמישי) אותרו במערכת החינוך 673 תלמידים ועובדי הוראה חולים מאז הפתיחה המחודשת של בתי הספר. מיום ראשון השבוע אותרו 167 חולים במערכת החינוך, שהם 13% מכלל החולים שאותרו השבוע. 176 מוסדות חינוך סגורים כעת עקב זיהוי חולה מאומת, ו-22,638 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (חמישי) לנתוני העלייה בהידבקות ורמז כי צפויה החמרה בהגבלות, בדגש על מוקדי התפרצות. "אין שום ספק שאנחנו נידרש לבלום את המחלה, היא עולה בחזרה", אמר נתניהו בטקס חילופי מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו סיימנו עם פתיחת הכלכלה, יש עוד שאלה של פתיחת התעופה, אבל אנחנו לא הולכים לפתוח יותר כרגע".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"המינימום שאנחנו צריכים להבטיח כרגע זה שאנחנו ניישר בחזרה את העקומה, כי היא עולה" הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו נדון על כך בקבינט הקורונה ביום ראשון. נעשה את הצעדים הדרושים להבטיח שהעלייה הזאת תיבלם. זה גם כולל סגרים, סגרים נושמים, שאנחנו נחיל מייד, וגם פעולות כלליות לאוכלוסייה. זה מחייב כמובן גם פעולות כלכליות״.

אתמול (חמישי) החליטה ועדת השרים להגדרת ״אזור מוגבל״ להכריז על שכונות ברהט, בערערה בנגב וביפו כאזורים מוגבלים לפי תקנות שעת חירום. מדובר על שכונות 13 ו-24 ברהט ושכונה 2 בערערה בנגב, ועל שכונות עג’מי, חסכון וצהלון ביפו. ערערה בנגב ורהט, יישובים בדואיים שבכל אחד מהם מתגוררים כ-18 אלף תושבים, הם היישובים בהם שיעור התחלואה בקורונה הוא הגבוה ביותר בישראל כיום. גם בשכונות ביפו אותר בימים האחרונים שיעור גבוה של תחלואה.

לפי הצווים עליהם חתם מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, במקומות אלו ייסגרו מוסדות החינוך, למעט בגרויות, ותיאסר התקהלות של מעל ל-10 אנשים. ההחלטה תיכנס לתוקפה היום (שישי) בשעה 8:00 בבוקר, עד ליום רביעי באותה השעה.

למרות העלייה בשיעורי ההידבקות, אישר השבוע קבינט הקורונה שתי הקלות נוספות במגבלות: קיום אירועי תרבות בהשתתפות קהל של עד 250 איש, והפעלת רכבת ישראל בשבוע הבא תחת מגבלת מספר הנוסעים בכל רכבת.

בשלישי השבוע אמרה פרופ’ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי "המחלה חוזרת". בדיון ועדת הכנסת לעניין נגיף הקורונה היא ציינה כי  משרד הבריאות רואה "קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לבין עלייה בתחלואה".

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website