הפתעת העונה בליגת העל נשים: קבוצת הנערות השיגה תיקו עם מוליכת הטבלה

במחזור כמעט נטול שערים, זכינו לקבל הפתעה אחת אדירה, כנראה ההפתעה הגדולה ביותר עד כה העונה: קבוצת האקדמיה, שמורכבת מרוב השחקניות המוכשרות הצעירות של נבחרות הנערות עד גיל 17 ו-19, הצליחו לסיים בתיקו 1:1 מול המוליכה אס"א ת"א, ולעצור את המומנטום של אס"א לאחר 3 ניצחונות רצופים. מ.ס קרית גת ומכבי חולון לא הצליחו לנצל את המעידה המפתיעה של אס"א, וסיימו בתיקו 0:0 לאחר רגע שנוי במחלוקת בדקה ה-90. בקרב התחתית הרותח סיימה מכבי נתניה המשתפרת בתיקו 0:0 עם הפועל רעננה, ומ.כ רמת השרון ממשיכה ליהנות מהרכש הכפול שעשתה בחודש ינואר, כאשר הזרה החדשה קלייר מרפי מבשלת לקורל חזן שער ניצחון דרמטי על הפועל ב"ש.

האקדמיה 1- אס"א ת"א 1

קבוצת האקדמיה פתחה את העונה הנוכחית בצורה רעה מאוד, עם חמישה הפסדים רצופים והפרש שערים שלילי 24-1 . מאז הצליח מאמן הקבוצה גיא עזורי לייצב את שחקניות העתיד של הכדורגל הישראלי, ולהעניק להן את הביטחון והשלווה הדרושה כדי להתחיל להתקדם ולאסוף ניצחונות. הקבוצה הצעירה משתפרת ממשחק למשחק, וכבר הצליחו לנצח שלושה משחקים, וכעת גם סיימו תיקו מפתיע מול המוליכה החזקה.

בדקה ה-15 האקדמיה עולה ליתרון מפתיע עם חטיפה כדור של נועה סלימהוגיץ’ מנועם אכטל, סלימהוגיץ’ התקדמה עם הכדור ובעטה על סף הרחבה כדור חזק לקורה ופנימה. למרות זינוק טוב של השוערת עמית כהן, שער יתרון מפתיע לאקדמיה. בעקבות השער, הגבירה אס"א את הלחץ במרכז המגרש ושלטה יותר בכדור, כשמנגד בנות האקדמיה התגוננו ויצאו להתקפות מתפרצות. בדקה ה-45 האקדמיה כמעט הכפילה את התוצאה, כשמתפרצת נהדרת של האקדמיה ומסירה אדירה של סלימהוגיץ’ בין שתי שחקניות  הביאה את אליס בלוחין במצב של 1 על 1 מול השוערת עמית כהן. בתגובה כהן זינקה נהדר, סגרה את זווית הבעיטה של בלוחין שהסתבכה עם הכדור ופספסה הזדמנות נהדרת.

במחצית השניה המשיכו בנות אס"א ללחוץ, אך התקשתו להגיע למצבי הבקעה. בדקה ה-66 זכתה אס"א בהזדמנות נהדרת להשוות – כדור חופשי 20 מטר מהשער. את הכדור בעטה רחל רינסט מעל החומה לפינה השמאלית, אך הבעיטה לא הייתה חזקה מספיק והשוערת עמית ביילין זינקה בזמן לכדור ועצרה אותו. אס"א לא הרפו, ובדקה ה-80 זכו לעוד בעיטה חופשית כ-20 מטר אלכסונית מהשער. הפעם בעטה ורד כהן את הכדור, שנעצר במשקוף של בנות האקדמיה. בדקה ה-89 הלחץ של אס"א ת"א סוף סוף השתלם: טליה זומר מצאה ברחבה את מור אפרים, שבעטה כדור חזק לעבר שער האקדמיה. השוערת עמית ביילין הדפה את הכדור בקצות האצבעות לקורה, וזומר היתה הראשונה להגיע לכדור החוזר ולגלגל אותו מול רשת חשופה לשער השוויון הדרמטי, שסיים את המשחק בתיקו מפתיע 1:1.

מ.ס קרית גת 0- מכבי חולון 0

למרות איבוד הנקודות של המוליכה אס"א ת"א, שתי קבוצות הצמרת לא הצליחו לייצר מצבי הבקעה ולנצח את ההתמודדות ביניהן. קרית גת הייתה טובה יותר, אך חסרה רגל מסיימת. בדקה ה-29 מהלך יפה של קרית גת – דאבל פס בין דניאל שולמן לעדן אביטל העניק לאביטל הזדמנות נהדרת להבקיע, אך הבעיטה שלה חלפה סנטימטרים ספורים ליד הקורה. לאחר דקה חותכת קארין סנדל במסירה את הגנת חולון ומוצאת את קארין רחמים לבד בתוך הרחבה, אך גם רחמים פספסה בסנטימטרים את המסגרת.

גם במחצית השנייה קרית גת ממשיכה ללחוץ, ובדקה ה-60 מקבלת בעיטה חופשית בצד ימין על סף הרחבה. אלינה מטקלוב בועטת בעיטה חזקה למסגרת, אך שוערת חלון אנא דוס סנטוס הודפת את הכדור החזק לקרן. בדקה ה-80 הצליחה עדן אביטל לעבור שחקנית בהגנת חולון, העבירה כדור בתוך הרחבה לדניאל שולמן שבעטה כדור מקרוב שהכניעה את שוערת חולון, אך הכדור נהדף ע"י לילי אן האנר מקו השער.

המשחק הסתיים באירוע מעורר מחלוקת בדקה -90, כאשר אלינה מטקלוב העלתה כדור חופשי לרחבה, וליאור אדרי דחקה את הכדור מהפינה השמאלית לשער חולון. לפי זווית הצילום הכדור עובר במלוא היקפו את הקו, אך שוערת חולון אנא דוס סונטוס הודפת אותו מחוץ למסגרת. השופטים, בצעד שנוי במחלוקת, לא שרקו על שער לזכות קרית גת.

מ.כ רמת השרון 1- הפועל ב"ש 0

בשקט בשקט, ללא הרבה רעש או שערים, חוזרת מ.כ רמת השרון למירוץ האליפות. הקבוצה איבדה לפני כשבועיים את הכוכבת לי פלקון, שבעקבות פציעה תחמיץ את המשך העונה. במקביל גם טאבטה, החלוצה המצטיינת של רמת השרון, נפצעה. בחודש ינואר ביצעה רמת השרון רכש נקודתי חכם, והביאה את שני השחקניות שהביאו לה עד כה את 6 הנק’ האחרונות. במהלך רוב המשחק הצליחה ב"ש להתגונן בצורה טובה מול שחקניות רמת השרון העדיפות. בדקה ה-89 הצליחה רמת השרון לפרוץ את הגנת ב"ש. הזרה האמריקאית קלייר מרפי מסרה כדור עומק נהדר לקורל חזן, שבאחד על אחד מול שוערת ב"ש ראיסה בעטה לה אותו בין הרגליים, וחגגה את שער הניצחון הדרמטי.

הפועל רעננה 0- בנות נתניה 0

משחק שני ברציפות שבנות נתניה של המנהל והמאמנת שלי ישראלי משיגות נקודות. במשחק התחתית, שהתאפיין במאבקים פיזיים במרכז המגרש, אף קבוצה לא הצליחה להכניע את יריבתה ולא היו הרבה הזדמנויות מול שני השערים. רגע השיא במשחק היה בדקה ה-60, בו הורחקה מאיה שמריך מהפועל רעננה בכרטיס אדום ישיר, לאחר הרמת רגל לראשה של בטריס דוס סנטוס במהלך התקפה מתפרצת של נתניה. בסיום תיקו 0:0, וחלוקת נקודות צודקת בין שתי הקבוצות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website