“הצווים הזמניים מוצו”

נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה ורדה וירט-לבנה החליטה הערב (רביעי) לדחות את בקשת נציבות הכבאות לסיים את עיצומי ועד ארגון הכבאים על רקע סכסוך העבודה הנמשך בנציבות כבר מספר חודשים. הכבאים טוענים כי נציב הכבאות דדי שמחי הפר את ההסכמים הקיבוציים . צעדי הסכסוך כוללים בין היתר ניתוק מגע מהנציב, הפסקת אימונים ואבטחת אירועים בכפוף למגבלות ועדת החריגים של ההסתדרות.

שימחי עתר לבית הדין הארצי בבקשה להפוך את החלטתו של של השופט תומר סילוורה לאשר את העיצומים, בדיון סוער שהתקיים לפני כשבועיים בבית הדין האזור לעודה בתל אביב. לבקשת בית הדין הגיע לדיון הנציב שמחי עצמו, במה שהפך לדיון סוער, שבסיומו אישר השופט כאמור את המשך העיצומים.

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת ורדה וירט לבנה קראה בהחלטתה לבית הדין לעבודה לדון אחת ולתמיד בסוגיות זכות השביתה ואופי העיצומים שנוקטים עובדי מערך הכבאות, לאחר שעד כה אמנם הכשיר אותן פעם אחר פעם אך כל פסיקותיו היו זמניות, וסוייגו כ’נכונות לשעתן’. "ישנו שלב שההחלטות בבקשות לצווים זמניים מיצו את תכליתן והגיעה העת לדון בבקשה העיקרית לגופה" כתבה בהחלטה, והורתה לקבוע דיון נוסף בדחיפות בבית הדין האזורי לעבודה בת"א. את ועד ארגון הכבאים ייצגה עוה"ד יעל שילוני.

יו"ר ועד הכבאים אבי אנקורי מסר בתגובה להחלטה: "האגו של דדי שימחי חזק מכל הסכמה על תנאי העסקת עובדים. במקום לקיים משא ומתן הוגן כפי שהנחה אותו בית הדין האזורי לעבודה באמצעות מנכ"ל המשרד לביטחון פנים צ’יקו אדרי, הוא בחר להמשיך ולירות אש על העובדים שלו גם בפניה לבית הדין הארצי לעבודה וגם בתלונות סרק נגד עיצומי העובדים לנציבות שירות המדינה, כל זאת בזמן שהכבאים האמיצים מחרפים את נפשם על ביטחונה של מדינת ישראל בחזית הדרומית. זכות ההתארגנות היא זכות חוקית וכל עוד שימחי רומס את תנאי העסקת העובדים – העיצומים יימשכו. ביה"ד קבע שאין לשימחי ברירה אלא לקיים את עם העובדים שלו הידברות, במקום לנסות לנהל אותם דרך בית המשפט".

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website