“הציל לי את החיים”: בוגרות ההוסטלים של חסות הנוער מפגינות נגד סגירתם

כשמונים בוגרות ההוסטלים בית סנונית ומעונית עפולה, הנמצאים בסכנת סגירה, מפגינות בשעה זו (שני) מולל משרד הרווחה לצד אנשי הצוות בהוסטלים. שני המוסדות עתידים להיסגר בעוד פחות מחודש, באמצע שנת הלימודים, במסגרת רפורמה בחסות הנוער עליה הודיע המשרד לפני כשבועיים. איריס, בוגרת בית סנונית: "אל תפרקו לי שוב את המשפחה. ההוסטל שאתם סוגרים הוא הבית שהציל לי את החיים".

כאמור, שני ההוסטלים – בית סנונית בכפר רופין ומעונית עפולה – צפויים להסגר בסוף החודש. הצוותים החינוכיים של ההוסטלים מתנגדים לסגירה באמצע השנה, והעברת הנערות למסגרות אחרות וחוששים מפגיעה מהרצף הטיפולי.

לילך, מחנכת בבית סנונית ממארגנות ההפגנה אמרה כי "אנחנו מפגינים נגד סגירת ההוסטלים באמצע השנה. זאת הדרישה העיקרית. יש רפורמה גם לא ברור מה קורה איתה, אנחנו לא מוכנים לסגירה תוך חודש ודורשים לסיים טיפול עם נערות שעברו לא מעט בחיים שלהם. אנחנו דורשים שזה יקרה".

ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. (צילום: חן רבאון שרי)

חן רבאון שרי, מנהלת בית סנונית, חברת קיבוץ כפר רופין הוסיפה כי "בית סנונית זה מקום יחידי במינו בארץ. המסגרת היא חלק מקהילת כפר רופין והמודל הטיפולי שלנו חדשני ומותאם לנערות. הבוגרות שלנו משתלבות בצבא, במכינות, בשוק העבודה והאקדמיה. נערות בגיל ההתבגרות שסבלו מהזנחה, שוטטות, ניצול מיני ונפלטו ממסגרות החינוך זקוקות ליחס אישי, מסגרות אינטימיות בעלות אופי ביתי. זה מה שמציל אותן באמת".

לפני כשבועיים הודיע משרד הרווחה על סגירת חמישה הוסטלים לנערות בסיכון,חסות הנוער: בית אריאל, אורנים, ובית הצברית בירושלים, בית סנונית בכפר רופין ,ומעונית עפולה. עם ההודעה על הסגירה פתחו בוגרות ההוסטלים במאבק, ופרסמו פוסטים בפייסבוק תחת התיוג #מסיכון_לסכנה, בהם סיפרו על התפקיד המשמעותי שמילאו מוסדות אלה בחייהם. מאז חזר בו המשרד מהכוונה לסגור את ההוסטלים בירושלים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website