הקורונה בארה”ב: מצב חירום בקליפורניה, פלורידה, וושינגטון והוואי

מדינת קליפורניה הכריזה על מצב חירום בעקבות נגיף הקורונה, לאחר מקרה מוות ראשון במדינה של חולה בנגיף ו-53 אנשים שאובחנו כחולים במחלה. קליפורניה הצטרפה לפלורידה, וושינגטון והוואי שהכריזו אף הן על מצב חירום בימים האחרונים. עד כה מתו מהנגיף 11 בני אדם בארה"ב, עשרה מהם במדינות וושינגטון ואחד בקליפורניה. לצד זאת אותרו מאות מקרי הדבקה ב-15 מדינות שונות. בהוואי לא אותרו מקרי הדבקה עד כה, אך מושל המדינה אמר כי מצב החירום יסייע לרשויות השונות במדינה להיערך להופעת המגיפה.

מושל קליפורניה, גווין ניוסום, אמר שמצב החירום יסייע להשיג במהירות אספקה ותקציבים הנדרשים להתמודדות עם הנגיף.

הלילה (חמישי) אישר בית הנבחרים האמריקני על חבילת תקציב בגובה 8.38 מיליארד דולר כדי להתמודד עם נגיף הקורונה. כעת תועבר ההצעה שזכתה לתמיכה דו מפלגתית לסנט, שם היא צפויה לקבל אישור סופי בימים הקרובים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

החוק כולל תקציבים בסך 7.8 מיליארד דולר להלחם בנגיף, ועוד חצי מיליארד לטובת הנגשת תכניות בריאות לקשישים, שנמצאים בקבוצת סיכון גבוהה להיפגע ממנו. חבילת המימון כוללת 3 מיליארד דולר למחקר ופיתוח של חיסונים, בדיקות לאבחנה ותגובות טיפוליות לנגיף.

בנוסף כוללת החבילה 2.2 מיליארד דולר שיוקדשו למאמצים הקשורים למניעה ותגובות להתפשטות הנגיף, מתוכם כ-950 מיליון יועברו לתמיכה בגופי בריאות במדינות השונות.

אם לא יהיו שינויים, תמיכתו הצפויה של הבית הלבן צפוי בחוק, לצד שיתוף הפעולה בין הדמוקרטים לרפובליקנים סביבו, מבטיחות כי הוא יאושר בקרוב. ראש הרוב בסנאט מיטש מקונל אמר כי בכוונתו לנסות ולאשר את ההצעה כבר השבוע.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website