הרחבת סמכויות: יחידת הפיקוח על עברייני מין של שב”ס תורשה לבצע מעצרים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, חתם הבוקר (ראשון) על צו המעניק סמכויות מעצר לקציני הפיקוח של יחידת צור המפקחים על עברייני מין. הצו נחתם בהמשך לביקור של ביחידה בו הוצג צורך להסמיך את יחידת הפיקוח בסמכויות מעצר מיידי של עברייני מין משוחררים כאשר הם מפרים את תנאי השחרור והפיקוח שלהם.

על פי הודעת המשרד לביטחון הפנים, הסמכויות שהיו בידי קציני הפיקוח לא היו מספיקות כיוון שהם לא אפשרו פיקוח והפעלת סמכות מידית באירועים שונים: לא הייתה סמכות לכבול באזיקים או לשימוש בכוח במקום בו מבוצעת הפרה שאינה עבירת מין מידית למרות שהיה חשש שהיא תתבצע אם לא ייעצר העבריין. מה שהפך את קציני הפיקוח לתלויים במשטרת ישראל ובהגעתה, על מנת להתמודד עם העבריין.

השר ארדן אמר כי "קציני הפיקוח של יחידת ‘צור’ מפקחים על עברייני מין משוחררים שהוגדרו כבעלי סיכון מיוחד ועלולים לחזור לסורם ולתקוף מינית ולכן החלטתי להרחיב מאד את סמכויותיהם, כולל בסמכות איזוק ומעצר והכל בכדי להגן על שלום הציבור וביטחונו".

יחידת צור הוקמה בשנת 2006 בשב"ס ופועלת מכוח חוק ההגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין תשס"ו 2006. יחידת הפיקוח מבצעת את הפיקוח הלכה למעשה על עברייני המין באופן גלוי או סמוי. תחת אחריות הפיקוח של שב"ס ישנם 1’300 מפוקחים בזמן נתון, כאשר המספרים גדלים ב-10% כל שנה.

יחידת הפיקוח מבצעת אלפי פעולות פיקוח כל שנה, בכ-800 מהם מתגלים הפרות של תנאי צו הפיקוח על עבריין המין. מרביתם מסתיימים בראיונות אזהרה ובכרבע מהם מוגשת תלונה למשטרה. ההחלטה עם לקיים ראיון אזהרה או תלונה במשטרה נגזרת מההיסטוריה של העבריין, חומרת ההפרה ורמת המסוכנות של העבריין.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website