הרמטכ”ל במכתב לחיילים: “השאירו את המחאה מחוץ לצה”ל”

הרמטכ”ל רב אלוף הרצי הלוי (צילום: פלאש90)

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי פנה בצהריים (שני) במכתב לחיילים קרא להם להשאיר את המחאה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לצה"ל. "אי אפשר שלא להיות מודאגים מהמתרחש". כתב הלוי, "זו שעה שונה מכל אלה שידענו בעבר. לא הכרנו ימים כאלה של התלכדות איומים מבחוץ עם סערה מבית. אני פונה בשעת מבחן זו – זוהי עת לאחריות. אני אחראי כי כל משימה שתופקד בידיכם תהא משימת הגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ותהלום את ערכי צה"ל".

הצהרתו של הרמטכ"ל מגיעה לאחר הכרזתו אמש של ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטוריו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון. זאת לאחר שגלנט העלה בפני נתניהו את התרעותיהם של ראשי מערכות הביטחון והמודיעין על השפעותיה החמורות של המהפכה המשפטית על ביטחון המדינה, וקרא לעצור את החקיקה.

הלוי הוסיף: "משימתנו היא ההגנה על הבית מול האיומים הגוברים מבחוץ. ידעו אויבינו כי כולנו עומדים על משמרתנו ואיש אינו נוטש. החוסן, האחריות האישית, לכידות השורות והרעות, הם שיעמדו לנו גם הפעם, כאשר אנו ניצבים מול משימות ההגנה והביטחון הגדולות שבפתח. צה"ל פעל תמיד על פי ערכי צה"ל ורוח צה"ל, מצפן בן 75 שנים, שלאורו צעדנו גם בקשות שבשעות ובחשוכים שבימים. כך יהיה גם בעתיד".

"אני ויתר המפקדים נוביל את צה"ל ואתכם גם בימים המורכבים האלה, ואתם, כל אחד על משמרתו אחראי למילוי חלקו במשימה ביודעו כי אין לו תחליף", הוסיף הרמטכ"ל. "מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית. אין להם כל מקום בצה"ל, כי כאן פגיעתם אנושה. הם חותרים תחת הערבות ההדדית ואויבינו מפרשים זאת כחולשה וכשעת כושר למזימתם. לכל אחד מכם אחריות אישית להתייצב למשימה ולבצעה בלי כל שיקול זר".

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website