השחתה חסרת הבחנה

עלייה חדה בכמות אירועי הפשיעה הלאומנית המדווחים בסוף השבוע האחרון: שש פעולות המכונות "תגי מחיר" בוצעו בגדה במהלך סוף השבוע. שלושה אירועי השחתה  אירעו בסמוך ליצהר, ובהם מסרים כנגד פינוי צריף מגורים בהתנחלות לפני כשבוע. לרוב אירועים מסוג זה באים כפעולת תגובה מצד צעירים המכונים ‘נערי הגבעות’ כנגד צעד שצה"ל או השב"כ נוקט נגדם. את זעמם הם מוציאים על מכוניות ובתים אקראיים של תושבים פלסטינים בסביבתם. מהמשטרה נמסר כי טרם נעצרו חשודים במעשים הללו.

אירוע פשיעה לאומנית נוסף בוצע הבוקר (ראשון) בכפר אל-מוע’ייר שבצפון הגדה המערבית. בכפר נוקבו צמיגים של מספר רכבים, ורוססו מספר כתובות גרפיטי. באחת הכתובות, נכתב "דיי לצווים המנהליים – תג מחיר – נקמה", ובשנייה "ד"ש לנחמן". בכתובת אחרת נכתב "מוות לערבים". מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה וכוחות צה"ל מתארגנים לכניסה למקום לאיסוף ממצאים.

פשע שנאה בכפר אל-מועייר, 25 בנובמבר 2018 (ללא קרדיט)

האירוע הבוקר מצטרף לחמישה מקרים נוספים שאירעו במהלך סוף השבוע האחרון. בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, דווח במשטרה על כך שבשתי זירות במזרח ירושלים ובצפון ירושלים, נוקבו צמיגים של מספר כלי רכב, ורוססו כתובות גרפיטי על מספר כלי רכב חונים. בין היתר, רוססה הכתובת "די לטרור הערבי". לזירות הגיעו חוקרי משטרה וחוקרי זיהוי פלילי של המשטרה שכאמור פתחו בחקירה.

אירוע נוסף בשישי בבוקר דווח בכפר ע’וריף שבשומרון. בו, רוססו על קיר של בית כתוביות "לחמו באויב ולא באוהב" ועל רכב רוסס סמל של מגן דוד. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירת המקרה.

לארגון "יש דין" דווח כי סמוך לשעה 2 לפנות בוקר ביום שישי, נכנסו 2 אלמונים לכפר עסירה אלקבליה וניקבו את גלגליהם של כ-12 רכבים. כמו כן, לצד סמלי מגן דוד, רוססו כתובות נאצה על קירות של בתי מגורים. בין היתר נכתב, "ד"ש מהאוהל של שמידע" ו-" תלחמו באויב לא באוהב".

פשע לאומני במזרח ירושלים, 23 בנובמבר 2018. קרדיט: דוברות המשטרה

עוד דווח כי בסביבות השעה 3 לפנות בוקר, נוקבו צמיגיהם של כ-13 רכבים בכפר חווארה. כתובות נאצה רוססה על קיר בית ספר. גם בכפר זה רוססה הכתובת "ד"ש מהאוהל". עוד רוססה הכתובת "פינוי יצהר = תג מחיר".

הכוונה בהתייחסות ל"פינוי יצהר" ול"אוהל של שמידע", הינה כנראה לפינויו של צריף בסמוך ליצהר, אותו איישו צעירים יהודים, שאירע לפני כשבוע. שלושה מהכפרים בהם בוצעו מעשי הפשיעה הלאומנית במהלך סוף השבוע – חווארה, עסירה אלקבליה, ועוריף – נמצאים בסמיכות ליצהר. ב’צווים מינהליים’ הכוונה לצווי הרחקה משטחי יהודה ושומרון, הניתנים לבקשת השב"כ והמשטרה באישור בית משפט, ללא יכולת של המורחק לטעון להגנתו בפני בית המשפט.

פשע לאומני בעסירה אל-קבליה, 22 בנובמבר 2018 (ללא קרדיט)

גם מהמשטרה נמסר כי התקבל דווח על גרימת נזק למספר רכבים פלסטינים בכפר חווארה, וכי כוחות משטרה וכוחות צה"ל התארגנו לכניסה למקום לאיסוף ממצאים.

מסרים אלה מתאימים לאופן פעולה הרגיל של מה שהמפגעים מכנים אירועי "תג מחיר" בישובים הפלסטינים בגדה המערבית. בעבר, שימשו ההשחתות והפגיעה האקראית ברכוש של תושבים פלסטינים כטקטיקה של נקמה בשב"כ או בצה"ל, בעקבות פעולות שהם נוקטים כנגד מבצעי הפשיעה הלאומנית: מעצרים, הרחקה משטחי הגדה, הריסת בתים, ופעולות דומות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website