השנה התחילה רע לכורי הפחם בפקיסטן: 4 נהרגו בתאונת עבודה

השנה החדשה מביאה איתה טרגדיות עבור כורי הפחם בפקיסטן. כריית פחם היא מקצוע מסוכן ברמה העולמית. חלק ניכר מהפציעות העולמיות ומקרי המוות בתחום העבודה מתבצעים בעבודה זו.

פקיסטן פתחה את השנה האזרחית החדשה כאשר ארבעה כורים נשרפו למוות ועוד כורה נפצע קשה בפיצוץ מתאן במכרה פחם במחוז Dukki של Baolochistan ב-2 בינואר.

איגודים העובדים בפקיסטן בהפגנה בדרישה לתנאי בטיחות טובים יותר לאחר מותם של 120 כורים בשנת 2018. 31 בדצמבר 2018 (צילום: Industriall)

על פי הדיווחים, הגברים עבדו מאות מטרים מתחת לאדמה במכרה בתחנת כריית הפחם צ’מאלנג, כאשר הפיצוץ התרחש. הכורים נאלצו להעלות בעצמם את הגופות של עמיתיהם במכרה. כל קורבנות הפיצוץ של יום רביעי היו בני אותה המשפחה, כאשר שניים מהם הם אחים. המשפחה מתגוררת באפגניסטן השכנה.

הטרגדיה פגעה ימים ספורים לאחר שבאותו אזור, שלושה כורי פחם נוספים נקברו בתוך מכרה עקב פיצוץ בעת שעבדו בעומק. האירוע התרחש ב -27 בדצמבר 2018. כורה נוסף נפצע אך ניצל וחולץ על ידי כורים נוספים שהיו במקום.

בשנה האחרונה בפקיסטן נהרגו 120 עובדים בכריית הפחם בלבד. תזמון הפציעות האחרונות הוא רק יומיים אחרי שהאיגודים המסונפים לאיגוד המקצועי העולמי אינדסטרי אול מחו ודרשו תנאי בטיחות טובים יותר במכרות של פקיסטן. הפדרציה המרכזית בפקיסטן של העבודה במכרות, וכל פדרציות העבודה בפקיסטן, קיימו עצרת מחאה ב- 31 בדצמבר מחוץ למועדון העיתונות של קוטה, עם כרזות בהן פורטו דרישות שונות.

"בשנת 2018 דווח על מקרים שונים בשמאלנג, שחרג, הרנאי, מרואר, סור אינג’ה ודיגארי, שהותירו 120 עובדים מתים ומאות פצועים. זה הגביר את תחושת חוסר הביטחון בקרב עובדי המכרות האומללים", אמרו האיגודים בהצהרה. ראשי איגודי העובדים במכרות הובילו את הקריאות במחאה כלפי הממשלה שמזניחה בצורה פושעת את תנאי הבטיחות של העובדים במכרות בזמן שהם מחזיקים קבלנים מקומיים שאחראים לתקריות במכרות.

"למרות רצף מקרי כרייה קטלניים, אפילו רישיון הפעלת מכרה אחד לא בוטל או כל פעולה אחרת לא ננקטה", הם אמרו, ודרשו תשומת לב ממשלתית לנושא בטיחות כריית פחם.

ארגון העבודה הבינלאומי

השנה מצוין 100 שנה לארגון העבודה הבינלאומי. אופן הפעולה המרכזי של הארגון הוא אמנות בן לאומיות בתחומי עבודה שונים. המדינות החותמות על האמנות מתחייבות לקיים את תנאי האמנה ולהתאים את חוקי העבודה ותנאי העבודה המקומיים על פיהם.

פקיסטן בחרה לא לחתום על אמנת ארגון העבודה הבינלאומי 176 בנושא בטיחות ובריאות במכרות שנועדה לשפר את התנאים במכרות הקטלניים של המדינה. כשמדינות לא חותמות על אמנות הן כביכול לא רוצים לפגוע במצב הכלכלי הקיים במדינה. הודו לדוגמא לא אישרה את אמנת עבודת הילדים, מה שמייצר במדינה מצב בו עבודה כזו היא מותרת והנזקים ברורים. Industriall קוראת לממשלת פקיסטן בדחיפות לתקף את אמנת ארגון העבודה הבינלאומי 176 על בטיחות ובריאות במכרות כדי לשפר את התנאים במכרות הקטלניים של המדינה.

סגן המזכ"ל של אינדוסטריאל, כמאל אוזקאן, אמר: "אנחנו אומרים די, מספיק! כמה כורים נוספים צריכים למות לפני שיפור הבטיחות? הממשלה חייבת לפעול עכשיו ואנחנו מוכנים להציע את העזרה שלנו ואת המומחיות כדי למנוע קרבנות נוספים בתעשיית הפחם הפקיסטנית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website