התאחדות מעונות היום הפרטיים קוראת להרחיב את מתווה המצלמות: “לא נותן מענה”

התאחדות מעונות היום הפרטיים קוראת להתנגד למתווה המצלמות של משרד העבודה והרווחה, מכיוון שלטענתם אינו נותן מענה למוענות ביישוביים מאשכול סוציו-אקונומי 5 ומעלה.

ההתנגדות מגיעה בעקבות פרסום משרד העבודה והרווחה על תכנית התמיכות שהוא מציע למעונות היום ביישובים מאשכול סוציו-אקונומי 1 עד 5, לצורך מימון התקנת מצלמות לפי חוק המצלמות. מנכ"ל התאחדות מעונות היום הפרטיים, יניב בר אור קרא להרחיב את התקצוב לכלל המעונות בישראל: "בפעם הבאה שיתגלה כי פעוטות ספגו אלימות ולא יהיו צילומים – לא נוכל להגיד עשינו הכל על מנת למנוע את המצב הזה".

יניב בר אור (צילום: אלבום פרטי)

לדברי בר אור, הרחבת המתווה לכלל המעונות בארץ לא תעלה יותר ממיליון שקלים בודדים, ונכון להיום, המשרד לא פרסם את רשימת היישובים הזכאים. "מדובר בסכומים מגוחכים, התמיכה מזערית וישנם רק 5 מתקינים מצלמות ברשימה, המשרד הפך את החקיקה לבדיחה" אמר בר אור "המעונות לא יתקינו מצלמות כי אין להם כסף לממן אותם אחרי גל קורונה נוסף, או שהנטל ייפול שוב – על ההורים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

על פי תזכיר החוק, האמור לתקן את חוק התקנת מצלמות הקיים, סמכויותיהם של הממונה והמפקח הורחבו, ומהיום הם רשאים לצפות בצילומים של המצלמות המותקנות במעונות. כמו כן, יוכלו להשתמש בהם לשם מניעת פגיעה בשלומם של הפעוטות השוהים במעון היום. המעונות יהיו מחויבים להתקנת המצלמות על חשבונם (או על ידי עזרה מהמשרד) והמפקחים יהיו רשאים להשתמש בצילומים רק במקרה של חשד לפגיעה בשלומם הגופני או הנפשי של פעוטות במעון יום לפעוטות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website