התגובה למגבלות: הפגנה מול הכנסת, שיירת מחאה ובוז לנתניהו מהמרפסות

הפגנת מחאה מול הכנסת מתקיימת בשעה זו (חמישי אחה"צ) תחת הכותרת ‘לא לחיסול הפרנסה, לא לחיסול הדמוקרטיה’, וזאת בעקבות הכרזת הסגר וצמצום חופש ההפגנה כחלק ממגבלות הקורונה. בהפגנה צפויים לקחת חלק ארגונים רבים ביניהם ‘הדגלים השחורים’, ‘קומי ישראל’, ‘הבעלבתים’, ‘קריים מיניסטר’ ועוד. אל ההפגנה מצטרפים המוחים גם בשיירת רכבים העולה בהפגנה זוחלת אל עבר משכן הכנסת.

ישיבת הממשלה שהתקיימה הלילה ועסקה רבות בסוגית ההפגנות בבלפור, עוררה סערה רבה בעקבות ההחלטה הקובעת כי מותר יהיה להפגין רק בטווח של קילומטר מהבית ובקפסולות של 20 לימי הסגר. בנוסף, עוד לא ברורה ההגבלה המספרית של המחאה בבלפור, גם בתום מצב החירום.

ההפגנה מחוץ לכנסת. 24 בספטמבר 2020. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

בתנועת הדגלים השחורים מפנים את מירב הביקורת כלפי מפלגת ‘כחול לבן’ וטוענים: "מפלגת ‘כחול לבן’ בראשותו של בני גנץ הבטיחה לבוחריה שני דברים בכניסתה לממשלה: שמירה על הדמוקרטיה וטיפול בקורונה. הטיפול בקורונה הוא מחדל גדול מזה של מלחמת יום הכיפורים. כעת כחול לבן עומדת להצביע בעד חוק שיהווה חיסול מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. אין כזה דבר הפגנה במרחק קילומטר מהבית. קביעת כללי בטיחות להפגנות – כן. חיסול הדמוקרטיה – לא!".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"אנו מודיעים בזאת לבני גנץ, שרי המשפטים והחוץ", ממשיכה הודעת הארגון, "אם תתנו ידכם להרס הדמוקרטיה נרדוף אתכם, נפגין מולכם, אתם תיזכרו לדראון עולם כאלה שהפכו את ישראל לדיקטטורה. שום תירוץ לא ינקה את ידכם. שמותיכם יזכרו בהיסטוריה הישראלית לא כגיבורי ישראל, אלא מחרבי ישראל".

הדגלים השחורים מתכוונים לאייש הערב, בשעה 17:30 במקביל לכינוס מליאת הכנסת האמורה לאשר את מצב החירום, את הגשרים כפי שהם עושים בחודשים האחרונים במוצאי שבת.

אלדד יניב בהפגנה מול ביתו של היועמ"ש מנדלבליט בפתח-תקווה. (צילום ארכיון: מרים אלסטר/פלאש90)

בתוך המציאות בה הזעם על החלטות הממשלה והטיפול במשבר הקורונה וההשלכות הכלכליות, ומהצד השני הגבלת התנועה וזכות המחאה, מחפשים הארגונים דרכים מקוריות להביע את הזעם ולדרוש תיקון. אלדד יניב, פעיל פוליטי בולט בשמאל, יזם אירוע בו קוראים בוז לראש הממשלה נתניהו, כל אחד ממרפסתו, בשעה 20:00 במוצאי שבת הקרובה. "מדינת ישראל נמצאת במשבר הזה בגלל המחדלים של נתניהו והגיע הזמן שנשמיע את קולנו נגדו", נכתב בדף האירוע בפייסבוק המנסה לשחזר את הצלחת מחיאות הכפיים המאורגנות לצוותים הרפואיים בספרד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website