התחבורה הציבורית בסופי שבוע מתרחבת: קו אוטובוס חדש יחבר בין תל אביב למבשרת ציון

פרוייקט ‘נעים בסופ”ש’ (צילום: גיא יחיאלי)

ארז רביבכתב

  • רסס

צרו קשר עם המערכת:

עדכון אחרון: 30.05.2023 | 0:01

  • Share via Whatsapp
  • שתפו
  • צייצו
  • open more

    • שלחו במייל
    • הדפיסו

נושאים קשורים:

מיזם ‘נעים בסופ"ש’ הודיע היום (שני) על הפעלת קו חינמי נוסף בסופי השבוע, שיגיע מתל אביב למבשרת ציון. הקו יעבור גם באבו גוש, שורש ולטרון ויפעל החל מיום שישי הקרוב מ-19:00 ועד 3:00 לפנות בוקר, ובימי שבת מ-11:00 ועד 18:00.  

הקו יתחיל בתחנת מעוז ציון במבשרת, דרך קניון הראל ושדרות הראל, ולאחר מכן יגיע למחלף חמד ומחלף שורש. תחנות הסיום יהיו חופי הים ונמל תל-אביב. את המסלול המלא ניתן לראות במפה יעודית. 

כיום, מיזם ‘נעים בסופ"ש’ מבוסס על נסיעות בחינם במימון הרשויות המקומיות. רשויות שכבר שותפות במיזם כוללות את גבעתיים, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, כפר סבא, רמת השרון, הוד השרון, שוהם ותל-אביב. תקנות משרד התחבורה אוסרות להפעיל שירותי תחבורה בשבת בתשלום, ופעילות המיזם מתקיימת באמצעות לאקונה שמאפשרת להפעיל נסיעות אוטובוסים ללא גביה מהנוסעים.  

אתר המיזם לא מפרסם את תדירות הקווים, ומפנה לאפליקציות הנסיעות כמו MOOVIT או "אוטובוס קרוב" כדי לברר את מועדי הנסיעות. נכון לכעת, אפליקציית MOOVIT לא מעודכנת בקו החדש.

חברת מועצת העיר תל אביב, מיטל להבי, מסרה כי "המיזם בהובלתי ובגיבוי המלא של ראש העירייה רון חולדאי מעניק לנו חופש תנועה בשבת ובחג ומחבר 8 רשויות ב-12 קווים ומסיע מידי חודש כ-120,000 נוסעים ונוסעות ובחינם! תודה לחברי, ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון על נחישותו לספק את השירות לתושביו ולסביבה". 

ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, יורם שמעון: "פרויקט נעים-בסופ"ש הינו בשורה של ממש עבור תושבות ותושבי מבשרת ציון. הקו החדש, שיפעל החל מסוף השבוע הקרוב, יאפשר לכל אותם תושבות ותושבים המבקשים להגיע לתל אביב-יפו בתחבורה ציבורית – לעשות זאת ללא עלות, בצורה בטוחה ומהירה! לתחבורה ציבורית בכלל ובסופי שבוע בפרט ישנן יתרונות רבים, בהם חיסכון כספי ובטיחות – חזרה של מבלים ממרכז הארץ למבשרת ציון ללא צורך בנהיגה – הפחתה בזיהום האוויר ועוד. אני מבקש להודות לראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, לסגניתו מיטל להבי, לראש מועצת מטה יהודה ניב ויזל, לראש מועצת אבו גוש סלים ג’אבר ולכל מי שלקח חלק בפרויקט חשוב זה״.

ראש עיריית תל אביב-יפו-רון חולדאי: "אני מברך את המועצה המקומית מבשרת ציון על הצטרפותה למערך ההיסעים נעים בסופ"ש, דבר שיאפשר לראשונה מתן מענה גם לתושבים ולתושבות מחוץ לגוש דן . מערך התחבורה הזה הוא מקדם כלכלי וחברתי שממלא צורך מהותי של אוכלוסייה גדולה בישראל. אני מקווה שעוד ועוד רשויות יראו את חשיבות הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חופש תנועה לכל מי שחפץ וחפצה בכך. הזכות לתנועה 365 ימים בשנה היא זכות אזרחית בסיסית וחיונית". 

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website