וטרינר נדבק בשפעת חזירים בעת עבודתו ויוכר כנפגע תאונת עבודה

מקרה נדיר בו נדבק וטרינר בשפעת החזירים כתוצאה ממגע עם בשר נגוע הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה. הווטרינר נדבק במחלה בעת שבדק בשר בסופרמרקט באזור המרכז. את התביעה להכרה בשם הווטרינר הגישו עו"ד גיל קראוס ועו"ד שירי אלון ממשרדו של עו"ד קראוס.

 הווטרינר, שבמסגרת עבודתו עוסק גם בביקורות בסופרמרקטים, קצביות ומסעדות בשריות, ביצע בדיקות באחד הסופרמרקטים באזור המרכז, שם מוכרים בין היתר בשר חזיר. על פי עדותו של הווטרינר, לאחר ביצוע הביקורת החל לחוש שלא בטוב ומספר ימים אחר כך חלה התדרדרות במצבו והוא פונה לטיפול רפואי. לאור אבחונו כלוקה בשפעת החזירים ולאור הידרדרות במצבו הרפואי הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח תל השומר.

תביעה הוגשה למחלקת נפגעי עבודה בביטוח לאומי כדי שהווטרינר יוכר בנפגע תאונות עבודה ויקבל את הזכויות המגיעות לו עקב כך. לאחר הגשת התביעה וחקירה מעמיקה שביצע המוסד לביטוח לאומי, נתנה הכרה במקרה כתאונת עבודה, והווטרינר יהיה זכאי לקבלת דמי פגיעה עבור היעדרותו מהעבודה וכן תגמולי נכות עבור הנזקים הרפואיים שנגרמו לו.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

 לדברי עו"ד קראוס ועו"ד אלון, מדובר במקרה חריג, שכן המוסד לביטוח לאומי הסכים לקבל את הטענה שהמחלה התפתחה דווקא עקב עבודתו ולא בשל גורמים אחרים שיכולים היו לגרום למחלה. הסיבות העיקריות להכרה היו תיעוד מסודר של עבודת הווטרינר והביקורת במרכול וכן בדיקת דם שבוצעה והעלתה כי ההדבקה במחלה הייתה בסמוך למועד הביקורת במרכול. עוד הוסיפו כי אשפוזו של הווטרינר במחלקת טיפול נמרץ וההידרדרות המהירה במצבו הרפואי, מחזקים את העובדה ששפעת החזירים ידועה כשפעת מסוכנת, סבוכה ומדבקת, שעלולה אף להסתיים במוות. הוטרינר אמנם החלים מהמחלה, אבל נותר בין היתר עם נזקים נירולוגיים.

 לדברי עורכי הדין, קיימת חשיבות להכרה במקרה שכזה כפגיעה בעבודה, בשל אובדן ימי עבודה והכנסה, וכן בשל התגמולים המגיעים לעובד עקב נכות, אם תתפתח, כתוצאה מן המחלה שהסתבכה. הביטוח הלאומי יעדכן את שיעור נכותו בכל התדרדרות רפואית או הסתבכות בריאותית עתידית הנובעת מן המחלה ויעדכן את תגמוליו בהתאם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website