ועדת התכנון אישרה מרינה חדשה בנהריה במקום שש ברחבי הארץ

סירות במרינה בהרצליה (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה היום (שלישי) להמליץ לאשר להפקדה תכנית להקמת מעגנה (מרינה) חדשה בנהריה, אך דחתה 5 תכניות אחרות להקמת מעגנות חדשות.

ההצעות שנדחו היו להקמת מעגנות בתל-אביב, חיפה, חדרה, נתניה ובת ים. נציג עיריית תל אביב ונציג משרד התחבורה הצביעו נגד ההחלטה, מול רוב של שמונה תומכים.

הדיון, שארך שעות ארוכות, עסק בתכניות שיזמה רשות הספנות להקמת 6 מעגנות לאורך חופי ישראל. כאמור, ועדת המשנה החליטה להמליץ למועצה הארצית על הקמת מעגנה חדשה אחת בלבד לצד הרחבה וייעול המעגנות הקיימות.

התכנית המקורית הייתה אמורה לספק 15 מקומת עגינה לכלי שיט ציבוריים כמו משטרה, כיבוי אש, ופקחים ועוד 350 מקומות עגינה לכלי שיט למטרות דיג.

ח"כ אלון טל (כחול לבן), פרסם אתמול פוסט בדף הפייסבוק שלו בו יצא נגד התכנית.

"התוכנית הזו לא תפתור את בעיית הביקוש לחניית יאכטות בדיוק כמו שסלילת כבישים לא פותרת את בעיית הפקקים", כתב טל, "השטח שלנו מוגבל והאוכלוסייה גדלה. הפתרון לא נמצא בהרחבת והגדלת התשתיות אלא בניהול ביקושים (בדיוק כמו בתחבורה יבשתית)".

מה עדיף – מגרש חניה פרטי לקבוצת בעלי אמצעים מצומצמת או חוף לטובת הציבור?מחר יתקיים דיון בנושא הקמת 6 מרינות חדשות…

Posted by ‎אלון טל – Alon Tal‎ on Monday, November 29, 2021

מהחברה להגנת הטבע, שהובילה ההתנגדות להקמת המרינות נמסר בתגובה להחלטה: "אם זו תהיה החלטת המועצה הארצית, אז בהחלט ניתן לומר, שביטול הכוונה להקים חמש מעגנות, על החופים של כולם, זה הישג ציבורי אדיר, שממנו ירוויחו הציבור, הטבע, הסביבה וכמובן החופים, שימשיכו להישאר טבעיים, פתוחים ונגישים".

עם זאת, הוסיפו: "החברה להגנת הטבע, תפעל בכלים העומדים לרשותה, גם לביטול המעגנה בנהריה. אפשר לתת מענה לצרכי העגינה העתידיים ואף להכפיל את מספר מקומות העגינה הקיימים, רק על ידי ייעול והרחבת המעגנות הקיימות, ללא כל צורך להקים אפילו מעגנה חדשה אחת".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website