ח”כ דב חנין לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-21: “השינוי יבוא מהשטח”

"הספינה נוסעת במלוא העוצמה בכיוון הלא נכון. שינוי הכיוון לא ייעשה מהחרטום – מהכנסת, אלא מהמפרשים – מהמאבקים של אנשים ותנועות בשטח. בכך אני מתכוון להשקיע את כל זמני. השינוי יותר אפשרי משנדמה לנו", כך אמר היום ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שהודיע היום כי לא יתמודד בבחירות לכנסת הבאה, זאת אחרי 12 שנות כהונה במשכן.

במפגש שכינס בכנסת אמר הפרלמנטר המוערך כי "החלטתי לא להציג את מועמדותי לכנסת הבאה כדי להקדיש את כל האנרגיה והזמן לבנות את כוחות השינוי בשטח, לגבש אסטרטגיה של שינוי, לחיבור המאבקים, לעזור לפתוח מחדש את מרחב האפשרויות, להראות שניתן לעשות פה משהו אחר, וניתן לבנות פה מקום לכולנו". עם זאת, הבהיר כי "אני לא פורש מהחיים הפוליטיים ולא מתכוון לעשות לביתי. אבל אני הולך לעשות שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה".

דב חנין לאחר ההודעה על הפרישה מהכנסת 1 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"אני גאה בהישגים שהיו לי בכנסת" אמר חנין, "העברתי יותר ממאה חוקים חשובים, כמו הארכת חופשת לידה והעלאת גיל הנישואין, חוקים המגנים על עובדים, נשים, ילדים, בני נוער, להט"ב, אסירים בבתי כלא, חוקים המגנים על בעלי חיים ומהפכה סביבתית בחקיקה: חוק אוויר נקי, המזהם משלם, אכיפה סביבתית, שקיפות סביבתית, הגנת הכנרת ומפרץ חיפה ועוד. גם הצעות חוק שלא הצלחתי להעביר שינו את המציאות. המאבק שלנו להעלאת שכר המינימום – יוזמת ‘מינימום 30’ – הביאה להעלאה משמעותית של שכר המינימום שחילצה רבים מעוני"

עוד הוסיף: "אני גאה בתפקיד שמילאתי, יחד עם חבריי, בהתעקשות על שמירת הגשר בין יהודים וערבים בארץ הזו, במציאות שבה התהום בין שני העמים מעמיקה. זהו המפתח לעתיד שלנו.  אך למרות כל ההישגים, אני לא יכול לחמוק מאמת קשה. ישראל הולכת בכיוון מסוכן. בהיעדר התקדמות לשלום, נתדרדר למלחמות. המרחב הדמוקרטי נמצא תחת מתקפה כבדה. ההסתה של השלטון נגד הציבור הערבי מתגברת, הגזענות מתפשטת, העוני והפערים מעמיקים".

ח"כ חנין הוביל את הועדה המשותפת לסביבה ובריאות, ועדה בענייני הזיהום במפרץ חיפה, ובכנסת הנוכחית – את ועדת המשנה לתחבורה ציבורית. הוא זכה באות אביר איכות השלטון של התנועה למען איכות השלטון, דורג במקום הראשון במדד החברתי של המשמר החברתי, קיבל את אות הפרלמנטר של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואת אות הגלובוס הירוק.

יש לציין כי מועצת חד"ש קיבלה לאחרונה החלטה מיוחדת המאפשרת לח"כ חנין להגיש את מועמדותו לכנסת פעם נוספת אך למרות זאת החליט לא להתמודד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website