ח”כ הורוביץ: “כמו במשברים קודמים, האוצר מנסה להפוך את המורים לאשמים”

בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד, התייצב יו"ר הוועדה, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מאחורי המורים במחלוקת בינם לבין משרד האוצר. "המורים כבר נתנו ימים מרצון טוב ובמקום להעריך אותם על כך האוצר מבקש מהם לתת ימי עבודה נוספים ללא שכר מלא זה דבר שאי אפשר לקבל", אמר, "אי אפשר לשחרר את ההורים לעבוד בלי מסגרת נאותה לילדים, אבל זה לא אומר שהמורים הם בייביסיטר. גם במשבר הזה, כמו במשברים קודמים יש ניסיון של האוצר להפוך את המורים לאשמים". הורוביץ קרא גם למדינה לקבוע תאריך יעד ברור לחידוש הלימודים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה כי "מה שקרה פה ביומיים האחרונים זה שמשרד האוצר משסה בין המורים וההורים". בן דוד הזכירה שהמורים פועלים ללא הסכם עבודה קיבוצי מעל לשנה ושכל ההסדרים האחרונים שחייבו את המורים לתנאים החדשים נעשו בלחץ הרגע. היא מתחה ביקורת על משרד האוצר על כך שהוא מצייר תמונת מצב בה המורים כביכול היו בחופשה בחלק מהתקופה האחרונה ואמרה כי "למשרד האוצר יש תקציב. לכל גוף יש חוזה העסקה, גם למורים. בהעסקה השנתית יש להם את הזכויות שלהם בנושא החופשות; אנחנו לא הולכים לקבל שכר על 9 ימים. ולא על 4 ימים בפסח שכבר נתנו".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) הביעה גם היא תמיכה במורים. "המורים עובדים במרץ ומתגלים בשיא גדולתם. הלמידה מרחוק חייבה אותם לפעול ביצירתיות ואסור שהמצב יהפוך אותם לשק חבטות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נציג אגף השכר והסכמי עבודה באוצר, אסף שירמן, אמר מנגד כי "אנחנו מוקירים ומעריכים מאוד את ציבור המורים. יש קונצנזוס לייצר חזרה מהירה ככל הניתן ללימודים פרונטליים של ילדי הגן והכיתות הנמוכות ואחר כך, ככל שנוכל ,עם הכיתות הגבוהות. יש פה משבר גדול ויש מיליון מובטלים ואסור לנו לשכוח את זה. אף אחד לא ביקש מעובדי ההוראה לעבוד דקה אחת יותר ממה שהם אמורים לעבוד".

איל בן יהודה, יו"ר הנהגת ההורים הארצית חיזק את המורים ואת עבודתם המורכבת אך טען כי "זה לא הזמן לדאוג לכיס במצב בו המשק נמצא". עוד אמר כי יש לדאוג ללימודים מלאים בחודש יולי ולא רק לפעילויות של הפוגה והתרעננות, על מנת להשלים את הפערים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר לחברי הוועדה כי בחודש יולי לא תהיה חופשת קיץ. המורים יחזירו תשעה ימים ובשאר החודש יתקיים לגנים ולכיתות הנמוכות בית הספר של החופש הגדול. "מי שיעשה זאת יהיו המורים שניאותו להצטרף למערך ויקיימו פעילויות מגוונות. כאשר ילד חוזר ממצב של חירום הכי חשוב זה להפיג את הלחץ ולעבוד על רווחה חינוכית ולא מיד להלעיט אותו בחומר הלימודים", אמר.

בן דוד טענה שקיבלה פניות מאלפי מורים שהביעו רצון והסכמה ללמד בבתי הספר של החופש הגדול "פנו אלינו וביקשו שנלמד בבית הספר של החופש הגדול, הרבה מאוד עובדי הוראה נענו לזה והם יהיו מוכנים לעבוד בזה", אמרה. עם זאת הוסיפה כי "לא כאן ננהל את המשא ומתן – לא משרד האוצר יקבע את המינונים והיקפי העבודה של המורים. אפשר להפעיל את בית הספר של החופש הגדול בתשלום כפי שמציע מנכ"ל משרד החינוך, אך בשום פנים ואופן לא נעבוד חינם. תנו לעובדי ההוראה את היחס המתאים, בלעדיהם המשק לא יחזור לשגרה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website