ח”כ משה גפני נבחר פה אחד ליו”ר ועדת הכספים בכנסת

אחרי היעדרות של חודשיים ושבוע, חוזר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לתפקיד יו"ר ועדת הכספים. גפני שזו תהיה הקדנציה השלישית שלו בתפקיד נבחר פה אחד על ידי כל חברי הועדה. בשנותיו בתפקיד הצליח גפני להגיע לפשרות עם אנשי אגף התקציבים ולחבר בין דרישות שונות שהגיעו מהקואליציה ומהאופוזיציה.

במהלך הדיון החגיגי בו נבחר גפני, בירכו אותו חברי הכנסת מכל סיעות הבית, הן מהאופוזיציה והן מהקואליציה. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין אמר לגפני "אנחנו הולכים לתקופה מאוד מורכבת, אני שמח שהוועדה תונהג ע"י אחד האנשים הכי מנוסים בבניין הזה".

אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר: "הבחירה שלך להיות יו"ר ועדת כספים ולא שר, מעידה על החשיבות של התפקיד הזה. פה אחד בחרו בך וזה מעיד על האמון שנותנים בך. על הרגישות האמפטיה והקשב שאתה נותן גם לחברי האופוזיציה".
"אם יש קונצנזוס הכי רחב בעולם, על הידע, הדרך, שבו נוהלה ועדת הכספים זה על הרב גפני". אמר חבר סיעתו של גפני, ח"כ יעקב אשר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בקדנציה הקודמת, קבע גפני נוהל שקובע כי העברות תקציביות (שינויים בתקציב שנעשים במהלך השנה) יובאו לאישור הועדה בצירוף נימוקים והיסטוריה של התקנה ממנה עובר התקציב. בכך ייצר לועדה מנגנון פיקוח משמעותי על סעיפי רזרבה סמויים, שבכל שנה אושר להם תקציב רק כדי לצאת אח"כ לסעיפים אחרים.

גפני גם עצר תהליכי חקיקה שהוביל משרד האוצר כמו העלאת גיל הפרישה לנשים, בדרישה שהדבר יעשה תוך מתן מענה לנפגעות מהשינוי. לאורך השנים, על אף היותו חבר בקואליציה, הירבה גפני לבקר מהלכים שונים של הממשלה כמו סגירת שדה דב, סגירת מכון וולקני העדפת יבוא על פני תמיכה במפעלים מקומיים.

ח"כ גפני אמר: "אני מודה לכולם על האמון שנתנו בי. אני בקואליציה, אבל אמשיך להשתדל שפה בוועדה לא תהייה אופוזיציה או קואליציה, נמשיך לנהוג בנוהל הזה למען כולם. אני יודע שהחיים שלנו בתקופה הקרובה יהיו קשים, בחלק גדול נתבקש לקצץ, אך לא נסכים לעשות זאת ללא פיקוח ובקרה של הוועדה"

Leave a Reply

Name *
Email *
Website