יום לאחר ההחלטה על הפסקתו: סוכם שהלימוד המקוון יימשך בחינוך העל יסודי

ארגון המורים ומרכז השלטון המקומי הגיעו הערב (חמישי) להסכמה על המשך קיום מתכונת הלימודים באופן מקוון בחטיבות העליונות עד תחילת חופשת הפסח. בעוד מורי חטיבות הביניים והיסודיים התבשרו שלא יקבלו שכר במידה וירצו להמשיך ללמד, המורים בתיכונים יקבלו את מלוא השכר על עבודתם.

היום סיכמו יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס ויו"ר ארגון המורים, רן ארז, על המשך קיום מערך הלמידה המקוונת לתלמידי החטיבה והתיכון עד לתחילת חופשת הפסח ב-1 באפריל. הלימודים, שהחלו כבר בתחילת השבוע, הם המשך לשגרת הלימודים הרגילה לפני השבתת הלימודים ויהיו ממוקדים להכנת התלמידים למבחני הבגרות. על-פי הודעת ארגון המורים, שכרם של המורים ישולם במלואו והם יצאו לחופשת הקיץ כרגיל בלי שיילקחו מהם ימי חופשה.

"בתיאום עם מרכז השלטון המקומי ובהמשך להנחיות משרד החינוך, ימשיכו חברי ארגון המורים העל-יסודיים ללמד את תלמידי ישראל בלמידה מרחוק", מסר רן ארז. "נמשיך לתרום למען השמירה של המסגרת החינוכית גם כשהתלמידים נשארים בביתם. נמשיך ללמד את התלמידים בעת המשבר שפוקד את המדינה ולהיות להם אוזן קשבת".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"הלמידה המקוונת הוכיחה את עצמה כאפקטיבית וחשובה", מסר ביבס. "חשוב להמשיך בלימודים ולתת לתלמידים את הכלים הנדרשים, גם בתקופה מורכבת זו".

אמש פורסם שמשרדי האוצר והחינוך החליטו על הפסקת הלימודים המקוונים בקרב תלמידי היסודי החל מהיום, זאת חרף ההצלחה והתגובות האוהדות שקיבלו המורים ומערכת הלמידה מרחוק. במקביל למעבר מערכת החינוך ללמידה המקוונת בתחילת השבוע, פרץ משבר בין ארגוני המורים למשרד האוצר עם הודעתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, על כך שהוא אינו מוכן לראות בימי העבודה מהבית כימי עבודה מלאים ועל כן הוא ידרוש מהמורים לממש את ימי חופשת הקיץ שלהם. כלומר, להתייחס לימי ההשבתה כימי חופשה ולהתחייב לעבוד בחופשת הקיץ. בסופו של דבר, הוחלט שמורים יקבלו תשלום על הימים שלימדו, אך מעתה והלאה ימשיכו לשמור על קשר עם התלמידים רק באופן וולונטרי ובלי חובת הוראה.

"זו החלטה מבישה שמבטאת פשיטת רגל ערכית ומוסרית", אמר היום ראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי. חולדאי הצטרף למספר ראשי ערים שהביעו תמיכה במורים וקראו ביממה האחרונה לממשלה לחזור בה מהחלטתה לגבי ביטול הלימודים במקביל לכך שנשיא המדינה זימן את באב"ד לשיחה על מנת לדון במצב. "במקום להפיק תועלת מהמצב, הממשלה עושה מעשה חלם ומחמיצה את הטוב שיכולנו להעניק ממשבר הקורונה", הוסיף חולדאי. "הכל כדי לחסוך בתשלום לציבור המורים המסור והאיכותי שלנו".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website