יום לאחר נאום השקת הקמפיין, “חוסן לישראל” מזנקת בסקרים

זינוק חד בסקרים למפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ בעקבות נאומו הפוליטי הראשון אמש (שלישי). לפי סקר ‘כאן חדשות’, חוסן לישראל מפגרת אחרי הליכוד ב-8 מנדטים, עם 23 מנדטים לעומת 31 לליכוד. בסקר ‘חדשות 12’ זכתה מפלגתו של גנץ ב-21 מנדטים, מול 30 לליכוד ובסקר ‘חדשות 13’ מפלגתו של גנץ מזנקת כבר ל-24 מנדטים מול 30 של הליכוד.

הנפגעת המיידית מהזינוק של גנץ היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שזוכה בסקר כאן חדשות ל-9 מנדטים בלבד, ובסקר חדשות 12 ב-11 מנדטים. בסקר כאן חדשות מפלגת העבודה לא נפגעת מאפקט גנץ, אך מצבה נותר מעורער עם 8 מנדטים בלבד. בסקר חדשות 12 חווה העבודה מכה כואבת נוספת, ומתדרדרת ל-6 מנדטים בלבד.

רה"מ, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ (צילום: מרים אלטשר/הדס פרוש/פלאש90)

שאר תוצאות סקר חדשות 12: הימין החדש ויהדות התורה – 7 מנדטים; תע"ל והרשימה המשותפת – 6 מנדטים כל אחת; ישראל ביתנו וש"ס – 5 מנדטים; גשר, הבית היהודי, כולנו ומרצ – 4 מנדטים.

נתון דרמטי נוסף בסקר חדשות 12 הוא בשאלה מיהו ראש הממשלה המועדף על הנשאלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו זוכה לתמיכת 36% מהנשאלים, ובני גנץ מפגר באחוז אחד בלבד עם 35%. לשאלות על מפלגה מאוחדת של גנץ ולפיד ענו הנשאלים כי אם גנץ יעמוד בראשה היא תקבל 35 מנדטים לעומת 30 לליכוד, ואם לפיד יעמוד בראשה היא תקבל 30 מנדטים לעומת 31 מנדטים שתקבל הליכוד.

שאר תוצאות סקר כאן חדשות: הימין החדש – 8 מנדטים; הרשימה המשותפת, יהדות התורה, תע"ל ומרצ – 6 מנדטים כל אחת; ישראל ביתנו – 5; הבית היהודי, כולנו וש"ס – 4 מנדטים. התנועה, זהות, עוצמה לישראל וגם גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website