יום שישי האדום

עובדי אמזון במספר מקומות באירופה מחו שלשום (שישי) במהלך ה"בלאק פריידי" נגד מה שהם מגדירים כתנאי העסקה לא הוגנים.

ארגוני עובדים המייצגים את עובדי אמזון ספרד מסרו כי כמעט 90% מהעובדים באתר לוגיסטי של אמזון הנמצא ליד מדריד הצטרפו לצעדה שהתקיימה אתמול. לעומת זאת, טענה אמזון בהצהרה שפרסמה כי מרבית העובדים באתר הגיעו לעבודה.

שוטרים מאבטחים את הכניסה למרכז הלוגיסטיקה המרכזי של אמאזון בפאתי מדריד בעקבות שביתת עובדי החברה בבלאק פריידיי. 22 בנובמבר 2018 (AP Photo/Paul White)

אדוארדו הרננדז (38) העובד באמזון כחמש שנים אמר כי מטרת הצעדה היתה לפגוע בהכנסות החברה. "זהו אחד מהימים בהם אמזון מבצעת הכי הרבה מכירות, ואלו ימים בהם אנחנו יכולים לפגוע בהכנסות החברה וכך להישמע יותר, וזאת כי החברה לא מקשיבה לנו ולא רוצה להגיע להסכם".

ארגוני עובדים בבריטניה מסרו כי קיימו הפגנות בחמישה אתרי החברה, וזאת במחאה על תנאי הבטיחות באותם אתרים. מאמזון נמסר בתגובה כי תנאי הבטיחות במחסניה עולים על הממוצע בתעשייה.

בגרמניה, עובדים נטשו את עבודתם באחד ממרכזי החברה בריינברג, וזאת במסגרת מאבק מתמשך למען העלאת שכרם, כך נמסר מארגון VER.DI.

הארגון מוחה נגד העובדה שעובדי אמזון מרוויחים שכר נמוך יותר ממקביליהם בתחום. בתגובה לטענות מסרה אמזון כי האתרים בהם מדובר הינם מחסנים לוגיסטים וכי העובדים בהם מרוויחים שכר גבוה יותר באופן יחסי מעובדים אחרים בתחום.

באוקטובר השנה הודיעה אמזון כי בכוונתה להעלות את שכרם של עובדיה בארה"ב ל-15 דולר לשעה. ההחלטה התקבלה בין היתר בלחץ המאבק הארוך למען שכר הוגן בקרב עובדי שכר המינימום במדינה, ומשפיעה על יותר מ-350 אלף עובדים בארה"ב ובבריטניה. אם זאת, עד כה עובדי אמזון באירופה נשארו מאחור.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website