יו”ר ההסתדרות: “האגדה על כך שהשביתה תואמה מול לשכת ראש הממשלה משוללת יסוד”

יו”ר ההסתדרות ארנון בר- דוד בהכרזת שביתה יחד עם ראשי ארגוני המעסיקים (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכחיש היום (חמישי) בתוקף את הטענות לפיהן השביתה הכללית במשק תוכננה ותואמה מול לשכת ראש הממשלה נתניהו. "ההחלטה שקיבלתי להשבתת המשק היא מהקשות שידעתי – ולו מתוך ההכרה בגודל האחריות שמונחת על כתפיי. זו הייתה השביתה הראשונה בתולדות המשק הישראלי שבה ניצבו לצד ההסתדרות ראשי המשק ומנהיגי המגזר העסקי".

"האגדה שנרקמה על כך שהשביתה תוכננה או תואמה מול לשכת ראש הממשלה היא טענה משוללת יסוד, בדיה עיתונאית שאין בינה לבין האמת מאומה. ההסתדרות תמשיך לעמוד כחומה בצורה למען החברה הישראלית, ותפעל בכל הערוצים שעומדים לרשותה נגד הקיטוב ולמען איחוי הקרעים בעם". בר-דוד הוסיף: "למעלה משלושה עשורים שאני מקדיש את חיי לשירות הציבור ומה שתמיד מנחה אותי בהחלטותיי היא טובת המדינה. תמיד הייתי ולנצח אשאר החייל מספר 1 של מדינת ישראל".

כזכור, ביום שני הכריזה ההסתדרות על שביתה כללית משותפת עם נשיאות הארגונים העסקיים בדרישה להשהיית החקיקה של הרפורמה המשפטית לצורך הידברות וחתירה להסכמות רחבות. זאת, בין היתר על רקע הודעת ראש הממשלה על כוונתו לפטר את שר הביטחון גלנט אשר התריע כי קידום הרפורמה כפי שהיא והגברת הקיטוב עשויה לפגוע בבטחון ישראל.

"ב-12 השבועות האחרונים עשיתי הכול כדי להרגיע את הרוחות", אמר בר-דוד במסיבת העיתונאים בה הוכרזה השביתה. "יש גבול כמה זמן אפשר לעמוד מנגד ולראות שהדברים לא מתמקדים. לא רציתי שנגיע לעימות הזה, ניסיתי להימנע משביתה והשבתה. אבל אי אפשר להישאר מול הקיטוב הזה, שקורע את החברה הישראלית מבפנים. זה בלתי אפשרי. אנחנו ניצבים היום בפני רגעים היסטוריים ושביתה היסטורית, בה המעסיקים והעובדים משלבים ידיים יחד".

הטענה כי השביתה תואמה בין נתניהו לבר-דוד, במטרה להפעיל לחץ על חלק מהגורמים בקואליציה, הועלתה לראשונה בתאגיד השידור הציבורי כאן, אך הוכחשה על ידי ההסתדרות.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website