יו”ר ההסתדרות: “העובדים הם לא אויבים. הם לא ישלמו את מחיר הגירעון”

"אם מישהו חושב להשית את הגרעון מתקציב המדינה על העובדים – אנחנו נעמוד כחומה בצורה ונצא לרחובות", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בוועידת ישראל למלונאות ותיירות. בר-דוד ציין: "אתמול חילקה ועדת הכספים כסף לכל דכפין. לא ניתן שבתקציב 2020 או 2021 ינסו להשית את הגירעון על העובדים. היום ההסתדרות היא אחראית, אני מוביל תהליכים במקומות הכי בעייתיים בישראל, אם זה ברכבת ואם זה בנמלים, על מנת להוביל את המדינה לשנים טובות יותר".

אתמול אישרה ועדת הכספים העברות של 9.4 מיליארד שקלים בתוך סעיפי תקציב 2019, וזאת על רקע התקיעות הפוליטית המתמשכת. שנת 2020 תתחיל ללא תקציב מאושר. אם אכן יתקיימו בחירות בפעם השלישית – תתנהל המדינה ללא תקציב עד אמצע שנה הבאה.

יו"ר ההסתדרות התייחס לטור שכתבה ח"כ איילת שקד בו האשימה את העבודה המאורגנת בעיכוב הצמיחה במשק: "נהיה שותפים מלאים לכלכלה הישראלית. אנחנו לא אויבי האומה, כמו שמנסה הגברת שקד וחבריה לצייר אותנו. אנחנו גלגלי השיניים שמניעים את התעשייה הישראלית. מנהיגת הימין הסהרורי והקיצוני דואגת להעביר את המסים המגיעים מכלל העובדים במשק למדינת הלכה שהיא וחבריה הקיצוניים מנסים להביא על החברה הישראלית".

באשר להעלאת שכר המינימום במשק אמר בר-דוד: "אני דואג לילדים של כל עם ישראל, ביניהם המלצרים שעובדים לפי שעות ומקבלים 29 שקלים לשעה. במדינה שיוקר המחייה שלה הוא מטורף, והוא עולה כל הזמן, צריך להעלות את שכר המינימום".

בנאומו התייחס בר-דוד גם לסגירת שדה דב: "אני חושב שזאת בכייה לדורות. היום לטוס לאילת ולחזור באותו יום הפך למשימה כמעט בלתי אפשרית. אני פונה לכל ראש ממשלה שיהיה, לכל שר תיירות ושר תחבורה, אפשר עדיין לתקן". הוא הוסיף, "שאלתי את ראש הממשלה נתניהו מה יקרה אם כל התחזיות שלנו יתממשו? למה הוא מחכה, שלבתי המלון לא יגיעו אנשים? שיהיו הפסדים? אולי אם הוא יחשוב שיש קטסטרופה אז הוא יתקן. אני פונה עכשיו לכל מקבלי ההחלטות: זה לא מאוחר, אפשר להחזיר את שדה דב לשמישות ולהגדיל את רמת התיירות למדינת ישראל. ארקיע, חברה שהייתה פאר התעשייה הישראלית, קורסת. אנחנו בהסתדרות נמשיך את שיתוף הפעולה, נביא את העובדים בכל הדרכים שאנחנו יודעים בכדי לסייע".

יו"ר ההסתדרות קרא לחיזוק והידוק שיתוף הפעולה בין התעשיינים להסתדרות ובהתייחסו לענפי התיירות והמלונאות אמר למשתתפי הכנס: "יש בענף שלכם עודף רגולציה. אתם מתמודדים עם זה כמעט לבד, ואנחנו נעזור לכם. התיירות היא העתיד של המדינה. החלום שלי הוא לראות עשרות מיליוני תיירים נוספים שייכנסו לישראל. ואת זה אנחנו צריכים לעשות ביחד".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website