יו”ר ההסתדרות לראש הממשלה: “לקיים דיון דחוף להצלת חברות התעופה הישראליות”

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, קרא הערב (רביעי) לראש הממשלה לקיים דיון דחוף להצלת חברות התעופה הישראליות. במכתב חריף ששלח בר-דוד לרה"מ בנימין נתניהו, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ ושר התיירות יריב לוין, הדגיש כי המשבר העמוק אתו מתמודדות חברות התעופה הישראליות, לא החל עם נגיף הקורונה ולדבריו, "ללא פתרון הולם – מי שישלם את מחיר המחדל יהיו כל אזרחי ישראל".

בר-דוד, שהוציא את מכתבו לאחר הצהרת ראש הממשלה על הכוונה לפצות חברות שנפגעו בעקבות נגיף הקורונה, ציין כי "מדובר בצעד מבורך אך נדרשים צעדים הרבה יותר דרמטיים כדי להציל את חברות התעופה הישראליות מהמשבר שאליו נקלעו הרבה לפני הקורונה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

"החלטות כמו סגירת שדה דב והיעדר הסדרה ממשלתית ראויה של תנאי תחרות הוגנת בענף, הותירו את החברות בארץ מדממות. על-אף שמדובר בנכס אסטרטגי לאומי, חברות התעופה המקומיות מופקרות בפני מציאות של מצוקה הולכת ומחריפה", כתב בר-דוד והוסיף כי על ראש הממשלה והשרים "מוטלת האחריות לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לעזור לאל על, ארקיע וישראייר לעמוד בתנאים שיאפשרו את המשך קיומן".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מוקדם יותר היום, בדיון על היערכות החירום לסיכוי כי נגיף הקורונה יגיע לישראל אמר נתניהו כי הוא מבקש משר האוצר לפצות את העסקים שנפגעים, לרבות חברות התעופה. "אנחנו פה באירוע של כוח חיצוני ואנחנו חייבים כמדינה לטפל במי שנפגע בעניין הזה, גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד וגם כמובן בעסקים", דברי נתניהו.

אחרי שבשבוע שעבר פרסמה חברת אל על תחזית לפיה נגיף הקורונה עלול לגרור הפסדים של 30 מיליון ש"ח, שלשום שלחה ההנהלה מכתב לעובדים, שבו נכתב כי "ימים קשים לפנינו ויתכן אף כי ידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website