יו”ר מנהלת הכדורסל לראש עיריית רעננה “הפסק להפלות את קבוצת הנשים”

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר־דוד פנתה אתמול (יום שני) במכתב לראש עיריית רעננה חיים ברוידה, בדרישה להשוות את תקציבי קבוצת הנשים בכדורסל בעירו לתקציב קבוצת הגברים העירונית. לפי בדיקה שערכו במנהלת, נמצא פער של כ-50% בין התקציב אותו מקבלת מהעייריה קבוצת הנשים לעומת מקבילתה בגברים. 

הילה קניסטר בר־דוד ממשיכה לעבוד במרץ לקידום כדורסל הנשים בישראל. קניסטר בר־דוד אשר נכנסה לתפקיד יו"ר המנהלת רק לפני חודש וחצי, הספיקה בתקופה הקצרה היחסית ליצור שיתוף פעולה חשוב עם ארגון שחקניות הכדורסל שקם הקיץ, לעלות מחדש את תקציבי קבוצות הכדורסל ומנהלת כדורסל הנשים מצד משרד התרבות והספורט וכעת היא פונה לאחת הנקודות השנויות במחלוקת בעולם הספורט, האפליה המגדרית בחלוקת התקציבים העירוניים בין קבוצות ספורט הנשים לקבוצות ספורט הגברים. 

הילה קניסטר בר-דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: קובי אליהו,באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

על פי מכתבה של יו"ר המנהלת, בדיקת היועץ המשפטי של המנהלת  עו"ד אורי כהנא העלתה כי בעוד קבוצת הליגה השנייה לגברים, זוכה לתקציב נכבד בסך 1.2 מיליון ש"ח לעונה, קבוצת הנשים של מכבי רעננה המשחקת בליגת העל, זוכה לתקציב נמוך יותר בכ-50% אשר אף קוצץ לאחרונה והועמד על סך של 567,000 ש"ח לשנה. 

על פי בדיקת עו"ד כהנא, התבחינים לחלוקת התמיכות לא עודכנו כלל מאז שנת 2013, ונראה כי חלוקת התמיכות מנותקת לחלוטין מהתבחינים ונקבעת באופן בלעדי בהתאם ל"שיקול דעת העירייה", בסופו של יום, לטענת יו"ר המנהלת, התוצאה הסופית הינה אפליה קשה של ספורט הנשים, בניגוד לפסיקת בג"צ בנושא.

יו"ר המנהלת מוסיפה במכתבה "תמונה בעייתית במיוחד של מצב התמיכות העירונית, תמונה המציגה אפליה מגדרית קשה והתנהלות שאינה מניחה את הדעת. אני רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה מלא בין ראשי הערים למנהלת ולקבוצות. אבקשך לתת את הדעת על הסוגיה ולשנות את נוסח מבחני התמיכה באופן מיידי, למבחנים שוויוניים יותר, אשר לא ינקטו באפליה כלפי קבוצת כדורסל הנשים בעיר רעננה".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website