יזם הנדל”ן אלפרד אקירוב הוא בין נותני הערבויות למפלגת “חוסן לישראל”

יזם הנדל"ן אלפרד אקירוב, סמדר אונגר ואחרים הם נותני הערבויות למפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ, בהיקף כולל של חמישה מיליון שקל. על-פי אתר מבקר המדינה, הראשון לסייע היה אקירוב, שהעניק באמצע ינואר ערבות של מיליון שקל לחוסן לישראל. החודש העמיד אקירוב מיליון שקלים נוספים כערבות, ואליו הצטרפו באותו סכום אונגר, אחותו של יבואן הרכב רמי אונגר; גדעון יניב, תעשיין בתחום המתכת; ואיש או אישה בשם שרון כהן.

הערבות ניתנת כבטוחה לבנקים הנותנים אשראי לקמפיין, למקרה שבו מפלגות לא יזכו במספיק יחידות מימון לאחר הבחירות. כל יחידת מימון מהמדינה נאמדת ב-1.1 מיליון שקל, כך שבהנחה שחוסן לישראל תזכה ל-20 מנדטים לפחות, נותני הערבויות שלה יכולים להיות בינתיים רגועים.

יו"ר חוסן לישראל נואם בוועידת מינכן. 17 בפברואר 2019 (AP Photo/Matthias Schrader)

על פניו, קבלת ערבויות מבעלי הון עלולה לפגום במחויבות המפלגה למעמד הביניים ולשכבות החלשות כלכלית, בהתאם להבטחות המפורשות של "חוסן לישראל", הן בנאום גנץ הראשון והן בהודעות כמו זו שהועברה אתמול, אגב הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למפלגה. מהצד השני, אין למפלגות כמעט אפשרויות אחרות, למעט קמפיין מימון המונים המייתר את ההלוואות מהבנקים ומאפשר למפלגה לפעול על בסיס תרומות.

מחוסן לישראל לא נמסרה עד כה תגובה.

נאום גנץ במינכן

בנאום שנשא היום בחדר צדדי בוועידת הביטחון במינכן, אמר גנץ על ההתמודדות עם האיום האיראני כי "נתניהו הוא יריב פוליטי שיש לי אי-הסכמות איתו על נושאים רבים, אבל שנינו בנים מסורים של אותה האומה וכשביטחון ישראל תחת איום, אין הבדל ביננו. בנושא הקריטי הזה אין ימין ואין שמאל…. אני עומד כתף אל כתף עם ראש הממשלה במלחמתו נגד איראן ואני בטוח שגם הוא ינהג כך כשאני אשרת בתקווה כראש הממשלה של מדינת ישראל".

בפנייה למנהיגים מהעולם טען גנץ כי שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, מוליך אותם שולל. "המשטר האיראני דורש את השמדת העם היהודי, תולה הומוסקסואלים, מייסר נשים ומענה מיעוטים", אמר גנץ. "זהו משטר המערער את היציבות במזרח התיכון ומהווה סכנה קיומית לסדר העולמי". גנץ הוסיף כי במשמרת שלו לא יהיה "הסכם מינכן צ’ימברלייני", לא תהיה מדיניות פייסנית ואיראן לא תאיים על ישראל על-ידי השתלטות על סוריה, לבנון או רצועת עזה. "במשמרת שלי איראן לא תשיג נשק גרעיני", הוסיף.

רה"מ, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ (צילום: מרים אלטשר/הדס פרוש/פלאש90)

בנושא הטרור העולמי, אמר גנץ כי "יש להתחייב למאבק בלתי פוסק בטרור ולעקור את תשתיותיו מהשורש. חיזבאללה הינו הארגון המסוכן ביותר בעולם משום שיש לו יכולות אסטרטגיות כמו של מדינה הכולל אמצעים טכנולוגיים ואוויריים. לכן, על מדינות אירופה המעוניינות בשלום, להכיר בחיזבאללה כארגון טרור ולפעול כנגדו".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website