ישראלים חוששים מקריסה כלכלית ומבדידות בסגר: “בינתיים הפיצויים לא מגיעים, זה כבר חונק”

ליאור בבג’ני, בעלי אולם אירועים "מנדרין" בתל אביב: "במצב של סגר נוסף אני לא יודע מה יהיה. זה כבר חונק, אין כבר מאיפה להביא. אני לא מכיר מישהו שיכול להביא כל חודש 100-150 אלף שקל מהבית בלי הכנסה ובלי עזרה. אני מנסה לעכל ולהבין איך הפיצויים יגיעו אלי. בינתיים הם לא מגיעים". ביולי האחרון ננעל האולם שמפעיל בבג’ני על ידי בעלי הנכס עקב איחור בתשלום דמי השכירות, והושב לו עקב תביעה משפטית.

"יש חוקים לא הוגנים על הענף שלנו. דברים שמותר למסעדות אסור לנו סתם כי אנחנו מוגדרים אחרת. הרבה אולמות פשוט שינו את התקן מאולם אירועים למסעדה ועובדים כרגיל, והרבה גני אירועים עושים הצגה של אירוע בחוץ ובסוף מכניסים פנימה. אני אדם שומר חוק, אבל אני לא מתפלא על בעלי אולמות אחרים שמרימים ידיים ועוברים על החוק כדי להצליח לשרוד. אם יהיו פיצויים אני אצליח לשרוד עוד חודש, עוד חודשיים. אבל אם זה או לפשוט רגל או לעבור על החוק, כל האופציות יהיו על השולחן. אני לא יודע מה אני אעשה."

ישראלה (61) תושבת רחובות, מתגוררת לבד: "אני לא רוצה שיהיה סגר. בסגר הקודם היה לי דיכאון לא נורמלי. לבד בבית, לא לצאת, לא לבקר חברים. אני רוצה לשבת עם חברים בחוץ, ליד הבית, יש שם יותר אוויר. אחותי באה אליי לחג. מבחינת עזרה, המצב שלי לא הכי טוב. מביאים לי הביתה אם אני צריכה קניות גדולות. גיל 61 זו כבר בעיה, החיים לא קלים."
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

סם שומאן (22) תושב תל אביב, חשמלאי: "אני חושב שסגר יהיה יותר טוב כי יש הרבה קורונה וזה מסוכן. צריך סגר 14 יום ואז יהיה בסדר. בדובאי עשו סגר מלא, סגור סגור סגור, 14 יום ועכשיו אין שם קורונה".

עידן ויזיטו, בן 13, מתל אביב: "סגר זה כיף, אני סבבה עם זה. לא יודע אם צריך או לא. העיקר שנוכל להישאר בבית."

סביאנה, תושבת ירושלים בשנות העשרים לחייה ואם לשניים: "לדעתי זה כדאי. זה יכול להוריד בהרבה את רמת התחלואה. קשה בעיקר בגלל שזה חג ופוגשים את המשפחה, ואז יהיו מבוגרים שיצטרכו לבלות את החגים האלה לבד. מבחינת הילדים והעבודה זה קשה מן הסתם, אתה סוגר ואנשים לא יוצאים לעבוד, אבל צריך להשתלט על הנגיף."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website