כבוד: טל פליקר זכה במדליית הארד ביומו הראשון של גרנד פרי ת”א

יומו הראשון של גרנד פרי תל אביב סיפק מדליית ארד לטל פליקר, לצד לא מעט אכזבות כאשר ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על מדליית הארד וגפן פרימו הספידה בבית הניחומים ולא הצליחה להשיג מדליה. תמנע נלסון לוי, שירה ראשוני וגילי כהן הודחו כבר בסיבוב השני.1,800 צופים עודדו ללא הרף בתצוגה מעוררת כבוד.

עד 66 ק"ג – מדליית ארד לטל פליקר

בסיבוב הראשון ניצח פליקר את השיגוצ’י מיפן בניקוד הזהב אחרי שלושה עונשים לחובתו של היפני. בסיבוב השני ניצח את אחמדוב מאובקיסטן באיפון אחרי חצי דקה. בסיבוב השלישי מול הברזילאי דניאל קרגינין המדורג 7 בעולם השיג פליקר ווזארי בניקוד הזהב ועלה לחצי הגמר. בחצי הגמר פגש אן מקוריאה הדרומית אלוף העולם מ-2015 ומדליסט הארד באליפות העולם 2018. פליקר ניצל מריתוק, הקרב היה עיקש אך בשנייה האחרונה הצליח הקוריאני להשיג איפון ושלח את פליקר לקרב על הארד.

הקרב על הארד – פליקר פגש את זומאקאנוב הקזחסטן שהפסיד מוקדם יותר לברוך שמאילוב. פליקר פתח את הקרב בנחישות, הקזחי קיבל עונש שני והקרב הלך ניקוד זהב שם השיג ווזארי וזכה במדליית הארד לקול שאגות הקהל הישראלי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לאחר הזכייה בארד אמר פליקר: "נהניתי מאוד, הרגשתי טוב אחרי תקופה ארוכה שלא באתי לידי ביטוי. אני משתדל להביא את עצמי הכי טוב לכל תחרות. על המאבק מול שמאילוב המקום בטוריו אמר: "אני אתן את ה-200 אחוז בכל תחרות". על הקהל שעודד אמר פליקר: "התחרתי פה באליפות אירופה שהיה יותר קהל, שמעתי את כולם בטירוף והרימו אותי אני רוצה להגיד תודה לכולם זה נתן לי אנרגיה מטורפת".

ברוך שמאילוב, בסיבוב ניצח את קסטילו ממקסיקו בווזארי, בסיבוב שני ניצח בווזארי 3:07 בניקוד הזהב את נורלייב מאוזבקיסטן. בסיבוב שלישי מול זומאקאנוב הקזחי ניצח באיפון לאחר 21 שניות בניקוד הזהב. בחצי הגמר מול סריקזאנוב מקזחסטן שמאילוב השיג ווזארי שבוטל על ידי שופט הוידאו, הקזחי השיג איפון בניקוד הזהב ושמאילוב יתמודד לקרב על מדליית הארד.

הקרב על הארד – שמאילוב פגש את קרגינין הברזילאי אותו ניצחו פליקר ברבע הגמר. שמאילוב פתח את הקרב מהוסס וספג שני עונשים, הקרב הגיע לניקוד הזהב שם ספג עונש שלישי בהחלטה מעוררת מחלוקת של השופט והפסיד את הקרב.

לאחר הקרב אמר שמאילוב: "היה יום קשה, אני לו חושב שהגיע לי עונש. אני כל פעם מחדש מנסה לבוא חזק ולתת את הכל מול הקהל הביתי. אני שמח שהייתי פה מול הקהל הישראלי ונתתי שואו ואני אמשיך ואביא כאן מדליה. מחר נמשיך במירוץ לטוקיו".

גרנד פרי תל אביב בג’ודו, 23 לינואר 2020 (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)

במשקל עד 52 ק"ג, מדליסטית הכסף מגרנד פרי ת"א הקודם גילי כהן, השיגה ניצחון מוסדייר מצרפת בשלושה עונשים לאחר שפיגרה בווזארי, בסיבוב שני מול פוליקאפובה מרוסיה ספגה כהן הפסד בווזארי שני והודחה מוקדם מהצפוי.

גפן פרימו החלה את הסיבוב הראשון מול לאורה באג’ו הספרדיה, פרימו השיגה ווזארי 57 שניות לסיום הקרב, לקראת סוף הקרב נפסק עונש שלישי לספרדייה. בסיבוב שני פגשה פרימו את הברזילאית מנזאס, פרימו השיגה ווזארי אחרי 1:20, לאחריו ניצחה באיפון ועלתה לרבע הגמר, שם הפסידה לפארק מקוריאה הדרומית בשלושה עונשים לאחר ווזארי. 

בבית הניחומים התמודדה מול ואן סניק הבלגית שהשיגה ווזארי ולאחר מכן איפון שסיים את הופעתה של פרימו ללא מדליה. לאחר ההפסד אמרה פרימו: "אני תמיד שונאת להפסיד ובמיוחד עם הדחיפה של הקהל, זה לא כמו תחרות בחו"ל. ידעתי שעשיתי הכנה טובה ושאני מוכנה, שיש לי דחיפה מהקהל. בשני הקרבות הראשונים הלך כמו שצריך בשני הקרבות שהפסדתי לא הרגשתי טוב ובקרב האחרון היו לי הרבה טעויות. האש בוערת בי להגיע להגיע לטוקיו וזו המטרה". 

גפן פרימו בגרנד פרי תל אביב בג’ודו, 23 לינואר 2020 (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)

 

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג), ניצחה באיפון את לילה אלייבה באזרבייז’אן, בסיבוב שני מול נטשומי טוסונדה היפנית, סגנית אלופת העולם ב-2017 ומדליסטית הזהב בתחרות המאסטרס ב-2018., 3:19 ד’ הספיקו ליפנית להטיל את ראשוני באיפון ולנצח. תמר מלכה ניצחה ליקמאבאם מהודו בסיבוב שני הפסידה באיפון לקסרנוביצ’קי מהונגריה והודחה.

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) זוכת הזהב מהשנה שעברה, החלה את הופעתה בניצחון בשלושה עונשים על רוגיץ’ מסרביה, בקרב שהגיע לניקוד הזהב. בסיבוב השני פגשה את הצ’כית זמנובה. לאחר ווזארי של הצ’כית. הישראלית התחילה לתקוף ללא הרף אך לא הצליחה להשיג ניקוד והפסידה.

תמנע נלסון לוי גרנד פרי תל אביב בג’ודו, 23 לינואר 2020 (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)

ישראלים נוספים שהתחרו היום הם ירין מנגד (עד 66 ק"ג) ניצח את נקאנו מהפיליפינים והפסיד לסריקזאנוב הקזחי בסיבוב השני, בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג, מתן שני, מתן קוקלייב, רועי רוזן ואלון אהרון הצעירים הפסידו בקרב הראשון. פז כפרי (עד 52 ק"ג) הפסידה גם היא בקרב הראשון והודחה.

יו"ר איגוד הג’ודו משה פונטי אמר בטקס פתיחה לתחרות: "הג’ודו הישראלי שובר שיאים, הבאנו לכאן גרנד פרי מהגדולים בעולם. סימבולי שרק היום הגיעו לכאן מנהיגים מכל העולם לציין את יום השואה הבינלאומי. גם אנחנו באיגוד הג’ודו נלחמים באנטישמיות והאנטי-ציונות. השאיפה שלנו שספורטאים ממדינות ערב יגיעו לכאן, אבל בפעם הבאה זה יקרה. השאיפה שלנו להראות שג’ודו מחבר בין בני אדם".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website