כ”ץ נמנע מלהתחייב לתקציב ל-2021: “זה לא בהסכם הפוליטי”

האם ב-23 בדצמבר יעבור תקציב 2020 שיחול על שבוע בלבד? על פי דברים שאמר היום (שני) שר האוצר ישראל כ"ץ ייתכן שהתשובה לשאלה זו חיובית. בראיון ל-N12 השר כ"ץ כי משרד האוצר לא התחיל בהכנות לתקציב 2021 "שאינו מופיע בהסכם הפוליטי".

לפי כ"ץ כל פקידי משרד האוצר עסוקים כעת בהכנת השלמות התקציב שאמורות לעלות לאישור הממשלה ב-13 בספטמבר. "כל הדברים האחרים נטפל לאחר מכן" אמר השר כ"ץ. בתגובה לתמיהתם של המראיינים דני קושמרו וקרן מרציאנו, אמר השר כי "זה לא מופיע בהסכם הפוליטי".

"יש לנו הרבה זמן להתחיל את הדיון בנושא" אמר כ"ץ. "כרגע עוסקים ב-13 בספטמבר, אח"כ נדון בזה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

כ"ץ התייחס לסערה במשרד האוצר עם פרישתו של ראש אגף התקציבים שאול מרידור ואמר: "הדברים מאד ברורים: הדרג המדיני מחליט והבכירים צריכים לבצע". לטענת כ"ץ החשב הכללי רוני חזקיהו שגם עוזב את תפקידו עושה זאת בגלל שאול מרידור, ואולי כעת ישנה את דעתו.

שר האוצר הגיב לטענות כי הוא שיפץ את הנתונים ואמר "לא זה שקר מוחלט. שאלתי עורך דין אם יש עילה לתביעה, הוא אמר שלא. זה שקר גס, והזוי". לטענתו אגף תקציבים אמרו לי שאין מקורות לתכניות הקודמות, למרות שנגיד בנק ישראל אמר לו שהסעיפים הקודמים בתקציבים נמצאים בתת ביצוע.

"אני אמיד, אף אחד לא יכול ללחוץ אותי, עמדתי מול כולם לבד" אמר שר האוצר. על הטענות ךחוסר הגיבוי מנתניהו אמר: "אנחנו פועלים ביחד, היום הוא גיבה אותי".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website