לאחר מאבק: נחתם הסכם שכר היסטורי לשחקניות הכדורגל בספרד

בפגישה שהתקיימה ביום שישי, בין נציגי ארגון השחקנים להתאחדות הכדורגל הספרדית, הגיעו הצדדים להסכמה על מתווה משותף להסכם הקיבוצי הראשון של שחקניות הכדורגל בליגה הבכירה בספרד. החוזה עצמו ייחתם לאחר אישור סופי של ההתאחדות הספרדית במהלך המפגש הבא של ההתאחדות ב-15 בינואר. זהו חוזה היסטורי בכדורגל הספרדי, שמכיר בשחקניות כעובדות בעלות זכויות בקבוצות הכדורגל בליגה הבכירה.  

הסעיפים המרכזים בהסכם החדש: שבוע העבודה של 35 שעות, חוזה מינימום לשחקנית במשרה מלאה יהיה 16 אלף אירו לעונה ולשחקנית בחוזה חלקי יהיה 12 אלף אירו לעונה. החוזה ייכנס לתוקף באופן רטרואקטיבי החל מ-1 ליולי 2019 עד 30 ליוני 2020. בנוסף, השחקניות יזכו לתנאים סוציאליים כגון, 30 ימי חופשה שנתיים בתשלום, כולל 21 מתוכם ברצף, השחקניות יהיו זכאיות למנוחה במהלך השבוע של יום וחצי ברצף לפחות. השחקניות יזכו לקבל 100% מהמשכורת עליה חתמו בחוזה, גם במקרה של פציעה. חידוש חוזה אוטומטי במקרה של הריון למשך שנה, אם שחקנית נמצאת בעונת החוזה האחרונה שלה. תוספת ותק החל מהעונה השישית ופיצויים בגין מוות (60,000 אירו) או נכות (90,000 אירו).

שחקניות נבחרת ספרד, מונדיאל 2019 (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino).

החוזה הקיבוצי המהפכני שיחתם ב-15 בינואר, הגיע בעקבות החלטת שחקניות הכדורגל בליגה הספרדית הבכירה להיאבק על הזכויות שלהן מול ההתאחדות הספרדית. ב-23 באוקטובר השנה נערך כנס ראשון מסוגו, בו השתתפו כ-200 שחקניות כדורגל מ-16 הקבוצות בליגה הבכירה לנשים בספרד. במהלך הכנס הודיעו השחקניות על ההחלטה להשבית את הליגה. ההחלטה היא תוצאה של משבר במו"מ עם הקבוצות על הסכם קיבוצי, שיכלול תשלומי שכר מינימום וחוזים זמניים.

שחקניות הליגה הבכירה בספרד שבתו מה-16 בנובמבר במשך תשעה ימים והביאו לביטולו של מחזור משחקים שלם בליגה הבכירה של ספרד. בעקבות השביתה, השחקניות זכו לקבל את הדרישות הכספיות שלהן ויצרו תקדים חשוב נוסף בהיסטוריית המאבקים של כדורגל הנשים העולמי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website