“לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו”: בית כנסת הושחת בירושלים

אלמונים פרצו הלילה (שלישי) לבית הכנסת "שיח ישראל" של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים, וגרמו לנזק רב. הפורצים השחיתו את ארון הקודש והשליכו ספרי תורה על הרצפה. עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו".

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף אמר הבוקר כי "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בביזיון נורא שחוללו על ידי בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין.  על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל (קרדיט דוברות המשטרה)

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנדלר הי"ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטולוז שבצרפת". עוד הוסיף כי "אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

יו״ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין אמר כי "התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי. ‬‫שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו.‬ ‫וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים.‬ ‫אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website