לא תקציב חלקי ולא על חשבון ענפים אחרים: קבוצות כדורגל הנשים בתגובה לבג”צ

קבוצות כדורגל הנשים בישראל מתנגדות להצעה שהגיש משרד התרבות והספורט לבג"צ ביחס לתקציב 2019. אתמול (ראשון) הגישו קבוצות כדורגל הנשים את תגובתם להודעת העדכון שהגיש משרד התרבות והספורט לבג"צ בחודש שעבר, לפיה בכוונתו להשוות באופן חד פעמי, בשנת 2019, את תקציבי קבוצות הנשים בכדורגל הנשים לתקציבי קבוצות הגברים.

בבג"צ שהגישו יחדיו קבוצות כדורגל הנשים וארגון שחקני הכדורגל, נדרש משרד התרבות והספורט בהעברת התקציבים שהובטחו לקבוצות כדורגל הנשים לשנת התקציב 2019. המדינה החליטה להעביר את הכסף, אך במקביל לחשב מחדש את כלל ההעברות כך שמספר ענפי ספורט מרכזיים, ביניהם כדורסל הנשים וכדורעף הנשים, יספגו קיצוץ מפתיע ומשמעותי. כך ממשיך משרד התרבות והספורט לפגוע בספורט הנשים במקום לתקן את האפליה הממסדית הכלכלית הנמשכת מאז קום המדינה.

משחק בין נבחרות ישראל ודנמרק בכדורגל. 3 בספטמבר 2019. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

על פי הודעת פרקליטות המדינה, בעקבות ביטול המבחנים המפלים, תקבל כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורגל בשבועות הקרובים תוספת של כ- 150 אלף שקלים עבור שנת 2019, ולכן ביקש משרד התרבות והספורט למחוק את העתירה בטענה שהדיון בה התייתר.

בתגובה שהגישו כעת דחו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל את עמדת משרד התרבות והספורט, ודרשו כי משרד התרבות והספורט יבטל את האפליה באופן קבוע, כך שהקבוצות יקבלו תקציב שווה לקבוצות הגברים גם בעונת 2019-2020 אשר תפתח בעוד מספר שבועות במהלך חודש נובמבר. כמו כן דורשות הקבוצות להורות למשרד התרבות והספורט להעביר להן את התקציבים שהובטחו להן במלואם, גם לשנים 2018-2017 כאשר לפי העתירה, גם התקצוב שיועבר לשנת 2019 אינו משקף את התחייבות המדינה לשלש את התמיכה הכספית לקבוצות הנשים בליגות הבכירות.

אשרת עיני ושחקניות כדורגל צעירות בכניסה לבג"ץ (יח"ץ)

למעשה, על פי העמדה שהוגשה היום לבג"צ, נראה שאת עיקר התוספת שמתכוון משרד הספורט להקצות בשנת 2019 לקבוצות כדורגל הנשים לפי הנחיית בג"צ, מתכוון המשרד לממן באמצעות הפתחה רוחבית ופתאומית בהקצבות לכלל קבוצות הנשים בענפים הקבוצתיים. כך נכתב בתגובה "עיקר הכספים שיועברו לשנת 2019 לקבוצות כדורגל הנשים, יממנו המשיבים באמצעות הפחתה חדה ופתאומית בהקצבות של קבוצות הנשים האחרות, בענפים הקבוצתיים. בכל הכבוד, לא זו הדרך לתקן את ההפליה המגדרית אשר ננקטה מזה שנים כלפי ספורט הנשים ועל המשיבים להקצות את הכספים הנדרשים לתיקון ההפליה ולא להעביר כספים מקבוצת נשים אחת לשנייה."

עו"ד אורי כהנא, ממשרד כבירי נבו קידר בלום המייצג את הקבוצות בעתירה לבג"צ התייחס להודעה: "במשך שנים הפלה משרד הספורט את כדורגל הנשים ולא עמד בהתחייבויותיו הכספיות. בכל הכבוד, לא נסתפק בכך שיזרקו לנו עכשיו פירורים מתקציב 2019. מגיע לקבוצות הנשים מתווה תקציבי רב שנתי שיכולו להסתמך עליו, לכלכל את צעדיהן ולהתנהל באופן מסודר, כפי שהובטח לנו על ידי משרד הספורט".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website