להדק חגורות: הסכם הבראה לסקטור דיילי אל-על יאפשר חסכון של 30 מיליון דולר בשנה

סקטור דיילי אל-על, ההסתדרות והנהלת החברה על חתמו היום על הסכם חדש שיאפשר לחברה התייעלות בגובה 30 מיליון דולר בשנה, וזאת על רקע מצבה החמור של החברה שהושבתה בשל משבר הקורונה.

תוקף ההסכם יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל החברה, והוא נוגע לסקטור הדיילים שבו מועסקים כ-1,400 עובדים. על פי ההסכמות בין הצדדים, תסתיים העסקתם של דיילים זמניים, דיילים קבועים ומנהלי שירות בטיסות, באופן שיאפשר כאמור לחברה חיסכון של 30 מיליון דולר בשנה למשך תקופת ההלוואה. כמו כן ייערכו שינויים בתנאי אורחות החיים של עובדי הסקטור (אש"ל, תנאי אירוח במלונות ועוד).

מההסתדרות נמסר כי "ההסכם נחתם מתוך ראייה של עתיד החברה ובהתאם לכך הדיילים עובדי אל על, ועד העובדים, איגוד עובדי התחבורה וההסתדרות נרתמו כולם בשעה קשה זו למען הצלת חברת התעופה הגדולה בישראל".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

על ההסכם חתמו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו"ר ועד הדיילים משה שרביט ונציגי הנהלת אל על ובראשם סמנכ"לית משאבי אנוש יהודית גריסרו.

הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "ההסכם עליו חתמנו הינו אבן דרך במסע להצלתה של אל על. אל על חוותה משבר היסטורי ולצערי נדרשו ויתורים כואבים. אני מודה לדיילים שגילו אחריות ונרתמו למען מניעת קריסתה של החברה, ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וצוותו ולהנהלת אל על ובראשם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין וסמנכ"לית משאבי אנוש יהודית גריסרו, על החתירה להגיע להסכמות. אני בטוח כי באמצעות הסכמים שייחתמו גם בסקטורים הנוספים באל על, היא תוכל להמשיך ולהתאושש, ותוסיף להיות מעסיק מרכזי ומוביל במשק הישראלי".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין: "אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי וצוותו, לסמנכ"לית משאבי אנוש יהודית גרסירו וצוותה, למשה שרביט ויתר חברי ועד אצד"א ובעיקר לצוות דיילי האוויר המסור והנאמן אשר שב והוכיח עד כמה החברה יקרה לו. הם שעושים את ההבדל בכל מפגש עם הלקוחות ומבטיחים כי ייבחרו בנו מחדש והם הראשונים להירתם למאמץ להבראת החברה. אנו נוסיף לפעול במרץ לסיכום על מתווה הסיוע שבלעדיו לא נוכל לחזור לפעילות סדירה ומשמעותית ומתוך הבנה כי  התנאי לקבלת הסיוע  הוא חתימה על הסכמי התייעלות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אבי אדרי: "אני גאה בוועד הדיילים והעומד בראשם משה שרביט על המנהיגות ועל קבלת החלטות שיובילו להצלת החברה. אני סמוך ובטוח ששאר הוועדים באל על יחתמו גם הם על הסכמים שיבריאו את החברה ויחזירו אותה לדרך המלך כמובילת תעופה ישראלית".

יו"ר ועד הדיילים באל על, משה שרביט: "בימים קשים אלו אין מנוס מלגלות אחריות ולקבל את ההחלטות הנדרשות לטובת החברה, להצלתה ולהבטחת המשך עתידם של עובדיה. אני גאה בחבריי שידעו לקבל את ההחלטות ולפתוח פתח של תקווה לעתידה של אל על".

סמנכ"לית משאבי אנוש באל על, יהודית גריסרו: "ההסכם הזה יותר מכל הוא ביטוי לאחריות, מנהיגות וחברות".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website